Dział: PRASA

Dodano: Listopad 09, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W trzecim kwartale wzrosły wpływy Agory, ale zwiększyła się też strata

Zatrudnienie w Grupie Agora na koniec raportowanego okresu wyniosło 2 743 etaty (fot materiały prasowe)

W trzecim kwartale 2018 roku przychody Grupy Agora zwiększyły się o 2,9 proc. w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej i wyniosły 258,8 mln zł. Spółka zanotowała 2,8 mln straty netto wobec 1,6 mln straty rok wcześniej. Jej wynik EBIDTA to 17 mln zł (wzrost o 9,7 proc.).

Na przychody Agory złożyła się głównie sprzedaż biletów do kin - 55 mln zł (wzrost o 15,5 proc.) oraz w kinowych barach - 21,1 mln zł (wzrost o 12,8 proc.). Przychody ze sprzedaży usług reklamowych Grupy zwiększyły się o 2,3 proc. i stanowiły 122,3 mln zł. 

Pozostałe kategorie przychodów Grupy Agora były niższe niż w trzecim kwartale 2017 roku. Najbardziej spadły wpływy w segmencie druku (o 9,8 proc. do 18,4 mln zł), radia (o 6,2 proc. do 22,7 mln zł) oraz prasy (o 6,7 proc. do 51,5 mln zł).

Koszty operacyjne netto Grupy Agora nieznacznie się zwiększyły (o 0,9 proc.) do 262,9 mln zł.

Wpływy ze sprzedaży "Gazety Wyborczej" spadły do 21,8 mln zł (o 4 proc). Zatrudnienie w Grupie Agora na koniec raportowanego okresu wyniosło 2 743 etaty (o 93 mniej niż rok wcześniej).

(PAZ, 09.11.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: PRASA

Dodano: Listopad 09, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Białoruscy dziennikarze z zarzutami w związku z tzw. sprawą BiełTA

Pauluk Bykouski, współpracujący z Deutsche Welle, miał według Komitetu Śledczego narazić agencję BiełTA na straty w wysokości ok. 4 tys. rubli białoruskich (fot.Facebook.com

Białoruski Komitet Śledczy postawił zarzuty dziennikarzom podejrzanym w tzw. sprawie BiełTA. Reporterzy mieli nielegalnie korzystać z dostępu do płatnych treści państwowej agencji informacyjnej, narażając ją na straty finansowe.

Reporterzy i redaktorzy, którzy mieli status podejrzanych w sprawie BiełTA, byli w ciągu ostatnich czterech dni wzywani do Komitetu Śledczego, o czym poinformowało niezależne Białoruskie Stowarzyszenie Dziennikarzy (BAŻ).

Pauluk Bykouski, współpracujący z Deutsche Welle, miał według Komitetu Śledczego narazić agencję BiełTA na straty w wysokości ok. 4 tys. rubli białoruskich (ok. 6,8 tys. zł). 

Zarzuty postawiono także piątce pracowników niezależnego portalu informacyjnego TUT.by, reporterce i redaktor naczelnej agencji BiełaPAN. Kwoty, które miała z ich powodu stracić BiełTA, wyniosły od trzech do siedmiu tys. rubli białoruskich.

O wszczęciu postępowania karnego w związku z nielegalnym dostępem do płatnych treści agencji BiełTA Komitet Śledczy poinformował 7 sierpnia. Tego samego dnia rozpoczęły się rewizje w redakcjach BiełaPAN, TUT.by i w mieszkaniach niektórych dziennikarzy. 

W sumie w ciągu trzech dni zatrzymano 18 dziennikarzy, niektórzy z nich zostali na kilka dni osadzeni w areszcie w Mińsku. 

W obronie dziennikarzy i poszanowania wolności słowa i pracy mediów wystąpiły m.in. Unia Europejska, Rada Europy, MSZ Niemiec, aktywiści praw człowieka i dziennikarze. MSZ Białorusi w oświadczeniu wskazał, że „sprawa nie ma żadnego związku z wolnością słowa i pracy dziennikarskiej”.

(PAP, 09.11.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY