Temat: na weekend

Dział:

Dodano: Listopad 09, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Michał Rutkowski z Gazeta.pl poleca ulubione apki

Rozpoznawanie wina, tanie podróżowanie i ciekawostki na temat dzieł sztuki - swoje ulubione aplikacje poleca Michał Rutkowski, dyrektor marketingu Gazeta.pl. 

Press

SurveyMonkey

(SurveyMonkey – wersja Basic free, Select – 89,99 zł rocznie, Advantage – 1799 zł rocznie, Premier – 4899 zł rocznie) 

Chyba najlepsza na rynku, banalnie prosta w użyciu aplikacja do tworzenia ankiet online. Pozwala na błyskawiczne pozyskiwanie opinii od użytkowników lub współpracowników. Wyniki oczywiście możemy śledzić w czasie rzeczywistym. 

Press

Vivino 

(Vivino – free)

Pomaga rozpoznać jakość wina bez konieczności polegania na rekomendacji sprzedawcy lub kelnera. Korzystam z niej na potrzeby domowe, ale też w pracy, wybierając wino dla klientów lub podczas kolacji służbowej. Aplikacja rozpoznaje wino po zdjęciu etykiety, wyświetla recenzje i średnią ocen innych użytkowników aplikacji (jest ich 30 mln). Nie zdarzyło mi się zawieść, jeśli wino miało średnią powyżej 3,5 gwiazdek.

Press

Fly4Free 

(Los Internetos – 6,14 zł)

Jestem podróżoholikiem i dzięki Fly4Free udawało mi się kupić naprawdę tanio bilety lotnicze: Nowy Jork – 800 zł, Peru – 1,3 tys. zł, Palau – 1,4 tys. zł, Brazylia – 1,2 tys. zł, Nowa Zelandia za 2,5 tys. zł. W ramach wersji premium dostajemy propozycje z najbardziej atrakcyjnymi hitami cenowymi – czasem trzeba się bardzo szybko decydować, bo biletów w dumpingowych cenach jest tylko kilka. 

Press

Revolut

(Revolut Technologies – free)

Skoro dużo podróżuję, to sporo tracę na bankowych przelicznikach, spreadach i prowizjach. Revolut pozwala na płatności i wypłacanie z bankomatów bardzo wielu walut świata za pomocą wirtualnej karty płatniczej (można też zamówić kartę tradycyjną) – bez prowizji i złodziejskich przeliczników.

Press

Daily Art 

(Moiseum – free) 

Stworzona przez polską firmę Moiseum na pierwszy rzut oka bezużyteczna aplikacja, która pokazuje codziennie jakieś dzieło sztuki i krótką ciekawostkę na jego temat. Na przykład przy „Mleczarce” Vermeera zamiast ciekawostki jest wiersz Szymborskiej „Vermeer”, przetłumaczony na angielski przez Stanisława Barańczaka. Dlaczego to w ogóle jest fajne? Bo muzea odwiedzamy zazwyczaj tylko podczas wakacji – nie częściej niż kilka razy w roku. 

Press

Bleacher Report 

(Bleacher Report Inc. – free)

Najlepsza newsowa apka sportowa dla kibiców europejskiej piłki nożnej i amerykańskiej ligi NBA. Najszybsze i najlepsze newsy, plotki, wywiady, transfery, memy. Twórcy chcą oferować najlepsze narzędzie dla kibiców ery milenialsów. Przeciętny użytkownik spędza w B/R 151 minut miesięcznie, a ja pewnie tę średnią zawyżam. 

 

Press

Musixmatch 

(Musixmatch – free)

Jeśli słyszymy w radiu czy na imprezie jakiś utwór, który chcielibyśmy sobie nie tylko zanucić, ale również zaśpiewać, choć nie znamy słów, włączamy Musixmatch. Aplikacja zintegrowana jest ze Spotify i YouTube. Słowa piosenek pojawiają się na ekranie na żywo. Sprawdza się jako mobilne karaoke podczas spotkań towarzyskich. 

 

Press

TwoDots 

(Play Dots – free, zakupy w aplikacji 4,89 zł + 489,99 zł)

Prosta, odstresowująca i wciągająca gra, ćwicząca myślenie. Dobra na przerwę od pracy, nudne spotkanie czy stanie w korku. Jestem na 1440 poziomie, producent regularnie dodaje nowe misje i poziomy oraz wyzwania specjalne, więc nie mam szans, żeby się znudzić. I udało mi się pokonywać kolejne poziomy bez płatnych dodatkowych żyć i boostów.

 

Tekst ukazał się w magazynie "Press" (nr 268). Zachęcamy do lektury najnowszego wydania

(09.11.2018)

Pozostałe tematy weekendowe

Jakub Górnicki z Outride.rs poleca ulubione apki
Maciej Orłoś: Nie zrobię "Teleexpressu" na YouTube
Filip Połoska z Noizz.pl poleca ulubione apki
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: na weekend

Dział:

Dodano: Listopad 09, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Dzienniki za płatną ścianą

(fot. Pixabay.com/kolaż)

Problem z dostępnością ulubionego dziennika w kiosku? Możesz go kupić bez wychodzenia z domu i taniej niż w wersji papierowej - tak wydawcy zachęcają do kupowania cyfrowych wydań swoich tytułów. Przedstawiamy, w jaki sposób można uzyskać dostęp do elektronicznych wersji ogólnopolskich dzienników. 

Jak zauważa Mariusz Czykier, specjalista ds. transformacji cyfrowej prasy, dyrektor sprzedaży i produkcji w Optizen Labs, na polskim rynku trudno mówić o spójnej strategii sprzedaży cyfrowych wydań prasy drukowanej. - Rozbieżność wynika m.in. z tego, w jakim stopniu dany wydawca jest gotów na przygotowanie publikacji w różnych formatach. Na świecie panuje tendencja, że wydawca powinien udostępniać treść w każdym możliwym formacie. Czytelnicy mają różne przyzwyczajenia i preferencje, dlatego to wydawca powinien dostosować się do nich, a nie na odwrót - podkreśla Czykier. 

„Fakt”, „Przegląd Sportowy”, „Sport”, „Super Express” - te cztery dzienniki ogólnopolskie nie zamykają tekstów na swoich stronach internetowych za „płatną ścianą”. Nie zawsze jednak od razu udostępniają wszystkie materiały z papierowego wydania. Bardzo wiele, zwłaszcza dłuższych i ekskluzywnych materiałów można przeczytać jedynie w tradycyjnej formie. 

Odzwierciedleniem wydań papierowych są pliki pdf, które można kupić w cyfrowych kioskach i księgarniach, jak np. Nexto.pl, Publio.pl, E-kiosk.pl, eGazety.pl lub Virtualo.pl. Tam zwykle dostępne są też pozostałe dzienniki ogólnopolskie. 

Biorąc pod uwagę jedynie sprzedaż e-wydań, to liderem prasy cyfrowej jest „Rzeczpospolita”, która we wrześniu sprzedawała średnio 11 009 egz. (dane ZKDP). Tuż za nią jest „Dziennik Gazeta Prawna” (10 927 egz.). Resztę od czołowej dwójki dzieli przepaść: „Puls Biznesu” (3 879 egz.), „Gazeta Podatkowa” (2 490 egz.), „Parkiet Gazeta Giełdy” (1 812 egz.) i „Gazeta Wyborcza” (1 663 egz.). Pozostałe tytuły nie sprzedawały średnio więcej niż tysiąc egzemplarzy e-wydań. 

Jednak dane te nie uwzględniają wykupionych prenumerat cyfrowych. Na przykład „Gazeta Wyborcza” podaje na winiecie papierowego wydania, obok informacji o nakładzie, że ma 133 tys. prenumerat cyfrowych.

Polskie dzienniki ogólnopolskie coraz częściej można wygodnie czytać nie tylko na ekranie komputera, ale też smartfona, tabletu lub czytnika. Im więcej formatów, tym lepiej dla użytkownika. Jednak nadal wydawcom brakuje odwagi i rozmachu w przygotowaniu ofert cyfrowych wydań gazet. - Jeżeli menedżerowie w wydawnictwach są wynagradzani i oceniani za roczne wyniki, to jaką oni mają determinację, aby podejmować ryzykowne i długofalowe decyzje? Subskrypcje należy rozpatrywać właśnie w takich kategoriach. Z drugiej strony, wydawcy nie przekonują swoich obecnych i przyszłych czytelników, że materiały, które proponują, mają wartość. Jeżeli użytkownik będzie miał pewność, że oferowana jest mu rzetelna i oryginalna treść, to nie będzie miał problemu, aby za nią zapłacić - analizuje Mariusz Czykier. - Rolą wydawców jest likwidowanie barier między użytkownikiem a treścią, którą jest zainteresowany. Na tym powinna skupiać się cała działalność wydawnicza - dodaje. 

O tym, jak wydawcy próbują przekonać czytelników do płacenia za treści, pisaliśmy w magazynie „Press”

Co obecnie oferują wydawcy dzienników ogólnopolskich? Przygotowaliśmy zestawienie, w którym przedstawiamy cenniki i poszczególne opcje dostępu. 

Press

(screen: Edgp.gazetaprawna.pl)

E-wydanie „Dziennika Gazety Prawnej” 

Cyfrowa wersja dziennika wraz z archiwum wydań od 2002 roku oraz ośmioma tygodnikami z zakresu podatków, finansów, księgowości, kadr, administracji publicznej i prawa. 

Jest dostępna poprzez stronę internetową oraz aplikacje na iOS oraz Androida. Istnieje możliwość ściągnięcia pliku w formie PDF, EPUB oraz MOBI). 

Opcje zakupu:

Pojedynczy artykuł - 2,46 zł

Pojedyncze wydanie - 4,92 zł

Dostęp na 1 miesiąc - 119 zł

Dostęp na 3 miesiące - 329 zł

Dostęp na 6 miesięcy - 639 zł

Dostęp na 12 miesięcy - 1199 zł

Promocje, rabaty:

Posiadacze prenumeraty papierowej „DGP” mogą do niej dokupić e-wydanie z rabatem 35 proc. (przy prenumeracie „DGP” Premium) lub 30 proc. (przy prenumeracie Standard).

Przy zakupie kilku rocznych dostępów do e-ewydania „DGP” przyznawany jest rabat 30 proc. na zakup powyżej dwóch dostępów.

Dla studentów, którzy prześlą skan legitymacji studenckiej, przewidziano rabat w wysokości 30 proc. 

Szczegółowe informacje

Press

(screen: Prenumerata.parkiet.com)

E-prenumerata „Parkiet”

Dostęp do wszystkich artykułów „Parkietu” + e-wydanie + archiwum. E-ewydanie jest dostępne dla od godz. 20 dzień wcześniej niż papierowe.

Prenumerata elektroniczna jest dostępna w dwóch pakietach: Podstawowym i Plus.

Pakiet Podstawowy zawiera:

Wydanie elektroniczne "Parkietu”, kwartalne wyniki finansowe, cykle dodatków Akademia "Parkietu” Giełda dla Początkującego Inwestora oraz  Giełda dla Zaawansowanego Inwestora, newsletter: Alert giełdowy, pełny dostęp do strony WWW, dostęp do aplikacji mobilnej (tablety z systemem iOS), dostęp do archiwum "Parkietu" (w wersji elektronicznej), 25 proc. rabatu na konferencje i szkolenia organizowane przez „Parkiet” i „Rzeczpospolitą”. 

Pakiet Plus zawiera:

Wszystkie korzyści Pakietu Podstawowego oraz 50 proc. rabatu na konferencje i szkolenia organizowane przez „Parkiet” i „Rzeczpospolitą”, przydatne programy oraz serię specjalistycznych książek prawno-biznesowych.

Opcje zakupu „Parkiet” Pakiet Plus:

Miesiąc - 159 zł 

Kwartał - 459 zł 

Rok - 1590 zł 

Opcje zakupu „Parkiet” Pakiet Podstawowy:

Miesiąc - 139 zł 

Kwartał - 399 zł 

Rok - 1390 zł 

Szczegółowe informacje

Press

(screen: Sklep.gofin.pl)

„Gazeta Podatkowa” online

Dziennik w wersji internetowej. Zakres tematyczny tekstów to przede wszystkim podatki, prawo pracy, ubezpieczenia w ZUS, rachunkowość i prawo gospodarcze.

Z e-wydań „Gazety Podatkowej” można korzystać na trzy sposoby: 

- za pomocą przeglądarki internetowej,

- za pomocą programu off-line (po pobraniu wydawnictw z internetu),

- w aplikacji mobilnej Gofin News. 

Opcje zakupu abonamentu na 2019 rok:

Pierwszy kwartał - 87 zł 

Pierwsze półrocze - 174 zł 

Cały rok -  348 zł 

Promocje, rabaty:

Kolejne dostępy (stanowiska) są objęte rabatem:

Pierwszy kwartał - 52,20 zł 

Pierwsze półrocze - 104,40 zł 

Cały rok - 208,80 zł 

Oprócz tego wydawnictwo oferuje dostęp do fachowych serwisów tematycznych i biuletynów informacyjnych. 

Szczegółowe informacje

Press

(screen: Prenumerata.gpcodziennie.pl)

„Gazeta Polska Codziennie” - wersja elektroniczna

Dziennik umożliwa zakup wybranego artykułu, pojedynczego e-wydania w wersji pdf lub okresowego dostępu do treści na stronie.

Opcje zakupu:

Wybrany artykuł - SMS za 1,23 zł brutto

Pojedyncze e-wydanie w pdf - 1,80 zł 

Tygodniowy dostęp do treści na stronie - 7 zł

Miesięczny dostęp do treści na stronie - 25 zł

Kwartalny dostęp do treści na stronie - 60 zł

Półroczny dostęp do treści na stronie - 100 zł

Roczny dostęp do treści na stronie - 180 zł

Wydawca oferuje też pakiety okresowego dostępu do treści „Gazety Polskiej Codziennie”, „Gazety Polskiej” i „Nowego Państwa”:

Miesiąc - 85 zł

Kwartał - 100 zł

Półrocze - 180 zł

Rok - 300 zł

Czytelnicy mogą wybrać też pakiet zawierający dostep do treści „GPC” i „GP”:

Miesiąc - 65 zł

Kwartał - 90 zł

Półrocze - 150 zł

Rok - 260 zł

Szczegółowe informacje

Press

(screen: Prenumerata.wyborcza.pl)

Prenumerata cyfrowa „Gazety Wyborczej”

Nielimitowany dostęp do wszystkich serwisów Wyborczej (m.in. Wyborcza.pl, Wyborcza.pl/classic, WysokieObcasy.pl i 24 serwisy lokalne) na wielu urządzeniach. Magazyny „GW” („Duży Format”, „Magazyn Świąteczny”, „Ale Historia”), materiały dostępne wyłącznie dla prenumeratorów. Teksty archiwalne oraz z wydania papierowego są dostępne dla czytelników wcześniej niż w kiosku. 

Posiadacze prenumeraty cyfrowej mają możliwość oglądania reklam bez dźwięku, zapisywania artykułów w schowku do przeczytania później oraz komentowania artykułów.

Pakiet Wyborcza umożliwia dostęp do wszystkich serwisów Wyborczej i możliwość komentowania.

Pakiet Premium zawiera korzyści Pakietu Wyborcza, a ponadto: siedem dowolnych artykułów z Archiwum Wyborczej co miesiąc, teksty z "Książki. Magazyn do czytania”, treści dostępne w aplikacjach „Książki. Magazyn do czytania” oraz „Wysokie Obcasy Extra”, nielimitowany dostęp do aplikacji „Wyborcza”, możliwość czytania „GW” w formie ebooka oraz zniżki na książki i ebooki. 

Opcje zakupu:

Pakiet Wyborcza

Dostęp miesięczny - 19,90 zł

Dostęp kwartalny - 55,00 zł

Dostęp roczny - 198,00 zł

Pakiet Wyborcza Premium

Dostępny miesięczny - 29,90 zł

Dostęp kwartalny - 83,70 zł

Dostęp roczny - 298,80 zł

Promocje, rabaty:

Radio Tok FM i Wyborcza.pl w jednym pakiecie o 50 proc. taniej. Wszystkie podcasty Tok FM bez reklam audio oraz nielimitowany dostęp do Wyborcza.pl na jednym koncie.

Wspólny pakiet Wyborczej i „The Wall Street Journal”. Pierwszy miesiąc jest bezpłatny, każdy kolejny 35 zł. 

Oferta dla studentów - 30 zł za pół roku dostępu do Pakietu Wyborcza lub 60 zł za rok dostępu do Pakietu Premium.  

Dostęp dla większej grupy - wydawca informuje o specjalnych rabatach dobieranych indywidualnie. 

Szczegółowe informacje

Press

(screen: Sklep.naszdziennik.pl)

„Nasz Dziennik” - wydanie online

Wydawca umożliwia pobranie wydania w pliku pdf lub dostęp do zakupionych wydań w serwisie Wp.naszdziennik.pl.

Opcje dostępu:

Pojedyczne wydanie - 1,80 zł (dostęp on-line lub w pliku pdf) albo 3,69 zł brutto po wysłaniu SMS (dostęp on-line przez trzy dni)

Prenumerata trzydniowa - 5,10 zł

Prenumerata tygodniowa - 9,90 zł

Prenumerata miesięczna - 33 zł

Prenumerata trzymiesięczna - 89 zł

Prenumerata półroczna - 169 zł

Prenumerata roczna - 329 zł

Szczegółowe informacje

Press

(screen: Plus.polskatimes.pl)

„Polska The Times” - prenumerata cyfrowa

Dostęp do treści z gazety, dodatkowe zdjęcia i filmy, korzystanie z serwisu bez reklam, dostęp do „Ekstra Magazynu”, wydanie gazety w formacie pdf. 

Opcje zakupu:

Jeden dzień - 2,46 zł

Siedem dni - 11,07 zł

30 dni - 20 zł

90 dni - 55 zł

180 dni - 100 zł

365 dni - 180 zł

Szczegółowe informacje

Press

(screen: Pb.pl/subskrypcja/)

„Puls Biznesu” - subskrypcja online

Nieograniczony dostęp do artykułów publikowanych w papierowym wydaniu "Pulsu Biznesu" i wielu innych newsów, analiz i komentarzy dostępnych wyłącznie w serwisie Pb.pl.

Wszyscy subskrybenci posiadają także dostęp do aplikacji na smartfony i tablety, powiadomień i newsletterów o najważniejszych informacjach dnia, a w wariancie Premium także dostęp do e-wydań „Pulsu Biznesu” wcześniej niż w papierze (już o 22) oraz do systemu informacji prawnej Lex Biznes.

Pakiet Basic zawiera:

Nieograniczony dostęp do newsów, analiz i komentarzy „PB”, milion archiwalnych artykułów, aplikację na smartfony i tablety, powiadomienia i newslettery o najważniejszych informacjach dnia. 

Pakiet Premium zawiera:

Wszystkie korzyści Pakietu Basic, a także: raporty branżowe, wszystkie e-wydania „Pulsu Biznesu” wcześniej niż w papierze (od godz. 22), dostęp do systemu wiedzy prawnej LexBiznes, 5 proc. rabatu na szkolenia i konferencje, mewsletter „Złotowieści”.

Opcje dostępu:

Pakiet Basic, dostęp miesięczny - 79 zł

Pakiet Basic, dostęp roczny - 769 zł

Pakiet Premium, dostęp miesięczny - 129 zł

Pakiet Premium, dostęp roczny - 1099 zł

Szczegółowe informacje

Press

(screen: Serwisy.gremimedia.pl)

„Rzeczpospolita” - e-prenumerata

Prenumerata Podstawowa umożliwia dostęp do wszystkich artykułów serwisu Rp.pl oraz e-wydanie „Rzeczpospolitej”.

Prenumerata Plus umożliwia dostęp do wszystkich artykułów serwisu  Rp.pl, e-wydanie „Rzeczpospolitej” oraz poradniki prawne.

Prenumerata Podstawowa zawiera dostęp do:

Treści „Rzeczpospolitej” (Kraj, Swiat, Opinie, Kultura, Sport, Ekonomia i Rynek, Prawo Co Dnia, „Życie Regionów”), list i rankingów branżowych, Ściągawki Przedsiębiorcy, magazynu weekendowego „Plus Minus”, specjalistycznych tygodników i raportów, archiwum tekstów, rabatów na konferencje i szkolenia oraz newsletterów. 

Prenumerata Plus zawiera dostęp do:

Wszystkich korzyści Prenumeraty Podstawowej oraz: cztery poradniki prawne, 12 książek biznesowych z obszarów prawno - podatkowych, programy, m.in. do rozliczeń rocznych PIT. 

Opcje zakupu Prenumeraty Podstawowej:

Miesiąc - 129 zł

Kwartał - 379 zł

Rok - 1290 zł

Opcje zakupu Prenumeraty Plus:

Miesiąc - 149 zł

Kwartał - 439 zł

Rok - 1490 zł

Szczegółowe informacje

(PAZ, 09.11.2018)

Pozostałe tematy weekendowe

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo