Dział: PRASA

Dodano: Październik 18, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Groźby pod adresem niezależnej rosyjskiej „Nowej Gaziety"

(screen: Novayagazeta.ru)

Wieniec nagrobny, odciętą głowę barana i listy z pogróżkami podrzuciły nieznane osoby do moskiewskiej redakcji niezależnej rosyjskiej "Nowej Gaziety". W załączonych listach były groźby pod adresem redakcji i dziennikarza, który pisał o rosyjskich najemnikach.

"17 października do budynku, w którym znajduje się (redakcja) »Nowej Gaziety«, nieznane osoby podrzuciły wieniec nagrobny z pogróżkami pod adresem jednego z dziennikarzy. 18 października w tym samym miejscu znaleziono kosz z odciętą głową barana i kolejną serią gróźb kierowanych już do całej redakcji i jej dziennikarzy" – napisała w czwartkowym oświadczeniu redakcja "Nowej Gaziety".

Rzeczniczka gazety Nadieżda Prusienkowa powiedziała radiu Echo Moskwy, że wśród podrzuconych przedmiotów było zdjęcie dziennikarza Denisa Korotkowa i krótka informacja, w której został on nazwany zdrajcą.

Korotkow, jak wyjaśniła, od niedawna współpracuje z "Nową Gazietą", a w przeszłości pracował dla portalu Fontanka, gdzie publikował artykuły poświęconej rosyjskim najemnikom z tzw. grupy Wagnera. Korotkow już wcześniej otrzymywał pogróżki.

W czwartkowym oświadczeniu redaktorzy podkreślają, że pomówienia i fake news "prowadzą do wojen, zabójstw i napaści na działaczy społecznych i dziennikarzy". Wskazują, że w mediach społecznościowych rozpętano przeciwko "Nowej Gaziecie" kampanię fałszywych oskarżeń, a ludzie, którzy to zrobili, zdają sobie sprawę, do czego może to prowadzić "w atmosferze histerii i nienawiści, która w Rosji sięgnęła szczytów".

Chodzi m.in. o stwierdzenia, jakoby gazeta ujawniła dane rosyjskich pilotów walczących w Syrii, czym naraziła ich na niebezpieczeństwo. "To kłamstwo, zwielokrotnione przez internetowych trolli i komentarze pewnych »liderów opinii«, których albo kupiono, albo się wykorzystuje, stanowi realne zagrożenie dla dziennikarzy" – czytamy w komunikacie.

Autorzy oświadczenia alarmują, że w internecie pojawiają się wezwania do "fizycznego rozprawienia się" z dziennikarzami, a pod ich drzwi trafiają "złowieszcze podarunki" symbolizujące śmierć konkretnych ludzi.

Redakcja niezależnej gazety żąda przeprowadzenia śledztwa w tej sprawie i zapewnienia przez władze bezpieczeństwa dziennikarzom.

(PAP, 18.10.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: PRASA

Dodano: Październik 19, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Tygodnik Powszechny" jako jedyny ze wzrostem sprzedaży w sierpniu

"Tygodnik Powszechny" (Tygodnik Powszechny) to jedyny tytuł w segmencie, który poprawił sprzedaż w sierpniu, w porównaniu z tym samym miesiącem w 2017 roku. Na wyniki tygodników opinii wpływ mogły mieć problemy Ruchu z kolportażem prasy.

Według danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy średnia sprzedaż "Polityki" (Polityka) w sierpniu wyniosła 96 292 egz. (spadek o 10,81 proc. względem sierpnia 2017 roku). Sprzedaż "Newsweek Polska" (Ringier Axel Springer Polska) spadła o 6,91 proc., do 89 661 egz.

Spośród tygodników prawicowych najlepiej sprzedawały się: "Sieci" (Fratria) – 43 056 egz. (spadek o 30,64 proc.), "Tygodnik do Rzeczy" (Orle Pióro) – 33 306 egz. (spadek o 16,49 proc.) i "Gazeta Polska" (Niezależne Wydawnictwo Polskie) – 24 856 egz. (spadek o 27 proc.).

Sprzedaż "Wprost" (AWR "Wprost") spadła o 11,14 proc., do 19 216 egz., a "Przeglądu" (Fundacja Oratio Recta) spadła o 1,99 proc., do 16 277 egz.

W segmencie tygodników opinii wzrost sprzedaży zanotował wyłącznie "Tygodnik Powszechny" - o 9,05 proc., do 25 945 egz.

Średnia sprzedaż "Gościa Niedzielnego" (Instytut Gość Media) to 106 303 egz. (spadek o 13,66 proc.). "Tygodnik Angora" z przedrukami (Wydawnictwo Westa-Druk) sprzedawał średnio 256 129 egz. (spadek o 8,15 proc.).

(GDYJ, 19.10.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo