Dział: TELEWIZJA

Dodano: Październik 12, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Oddziały TVP mają produkować więcej programu dla TVP 1 i TVP 2

Minimalny udział programów wyprodukowanych przez ośrodki regionalne Telewizji Polskiej w TVP 1 i TVP 2 w 2019 roku ma być wyższy niż w 2018 roku.

Zgodnie z uchwałą Rady Mediów Narodowych w 2019 roku programy wyprodukowane przez ośrodki mają łącznie stanowić w TVP 1, TVP 2 i TVP Polonia nie mniej niż 688 godzin, czyli o blisko 55 godzin więcej, niż w 2018 roku. W przypadku TVP 1 oznaczać będzie to wzrost ze 102 do 254 godzin, a w TVP 2 – z 85 do 104 godzin. W TVP Polonia minimum obniżono – z 401 do 349 godzin.

(KOZ, 12.10.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Październik 12, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Badania telemetryczne i MUX 8 wśród tematów panelu na PIKE

Jerzy Straszewski o UOKiK: Nie można pozwolić, żeby regulator niszczył nam rynek. A niszczy (fot. KOZ)

O badaniach telemetrycznych, sporze nadawców i Wirtualnej Polski dotyczącym must carry/must offer i ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej dyskutowano podczas panelu ”Nowe wyzwania, stare problemy - transformacja rynku medialnego w Polsce" na konferencji Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej w Łodzi. 

Prowadzący dyskusję Roman Młodkowski pytał wiceprezesa TVP Macieja Staneckiego o projekt Telemetria Polska, ogłoszony przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji. - Liczymy, że ten projekt będzie szybko się rozwijał i że w jego ramach bardziej sprawiedliwie podzielimy się tym, co widać - opowiadał Stanecki. - Widzimy poważne wady panelu Nielsena. Liczymy, że zostaną one zniwelowane, choćby dlatego, że będą dwa pomiary - dodał.

Prezes Kino Polska TV SA Bogusław Kisielewski opowiadał, że nadawca bada widownię swoich kanałów na dwa sposoby - poprzez panel Nielsena i przez HbbTV. - Uwierzcie mi państwo, czasami różnice są ogromne. To duży problem - stwierdził.

Bogusław Kisielewski zwrócił uwagę, że w Polsce są najniższe w regionie Europy Środkowej ceny reklam w internecie i telewizji. - Mamy ośmiokrotnie niższe ceny reklam niż w Niemczech - podał.

- Jednym z powodów zapóźnienia rozwoju rynku reklamowego w Polsce jest to, że badania pozostawiają wiele do życzenia - stwierdził prezes Wirtualnej Polski Jacek Świderski. - W WP uważamy, że to nie jest tylko wina firmy Nielsen, tylko przede wszystkim wina firm zlecających badanie - zaznaczył. Jednocześnie Świderski zadeklarował: - Kibicujemy wszystkim działaniom, które dałyby reklamodawcom lepsze i bardziej wiarygodne narzędzie do lokowania swoich inwestycji marketingowych.

Nowymi badaniami telemetrycznym zainteresowana jest Polska Izba Komunikacji Elektronicznej, która zrzesza również lokalne telewizje kablowe. - Nie mają środków, by się rozwijać. Ich programy w obecnej metodologii są niezauważalne - mówił prezes Izby Jerzy Straszewski.

Podczas panelu poruszono również udostępnianie w WP Pilot kanałów objętych zasadą must carry/must offer bez zgody ich nadawców. Jacek Świderski mówił, że po opublikowaniu wiosną stanowiska KRRiT ws. tej zasady Wirtualna Polska jeszcze raz wysłała propozycje umów na dystrybucję sygnału w WP Pilot nadawcom, którzy są nią objęci. - Jest różne zaangażowanie w przypadku różnych nadawców. Do tej pory nie podpisaliśmy z nikim umowy - informował. - Dziwi mnie, że nadawcy nie chcą czerpać przychodów z sygnału, który jest emitowany w WP Pilot - skomentował prezes WP.

- Każdy odpowiedzialny nadawca, zwłaszcza ten, który wydaje setki milionów na produkcję lokalnego kontentu, będzie zawsze poszukiwał modelu, z którego wygeneruje jak najwięcej korzyści dla siebie - odpowiadał Piotr Korycki, prezes zarządu TVN i Discovery Polska. - Nikt nie może być oskarżany, że nie wchodzi w modele biznesowe niedziałające w interesie jego firmy czy części rynku medialnego - dodał.

Jacek Świderski był również pytany o nadawanie na MUX 8, na którym znajduje się Telewizja WP. Prezes Wirtualnej Polski tłumaczył, że problemy z tym multipleksem powoli mijają, ale są jeszcze dwa: pierwszy związany z zasięgiem technicznym, a drugi z brakiem obecności kanałów TVP.

- Negocjujemy (z TVP - przyp. red.) już blisko cztery miesiące, można byłoby szybciej - mówił prezes Emitelu Andrzej Kozłowski. - Cały czas jestem dobrej myśli. Faktem jest, że cierpliwość nasza i naszego właściciela, który zgadzał się na pewne inwestycje związane z budową tego multipleksu, się kończy - przyznał. Z kolei wiceprezes TVP Maciej Stanecki stwierdził: - Jesteśmy bliżej niż dalej.

Podczas dyskusji o konsolidacji na istotny problem z perspektywy operatorów kablowych uwagę zwrócił kierujący PIKE Jerzy Straszewski. - Mamy bardzo wyraźnego przeciwnika - powiedział, wskazując UOKiK. - Nie można pozwolić, żeby regulator niszczył nam rynek. A niszczy - ocenił Straszewski.

Ostatnio UOKiK stwierdził, że przejęcie sieci Multimedia Polska przez Vectrę może ograniczyć konkurencję. Wcześniej miał zastrzeżenia do przejęcia Multimedia przez UPC i ostatecznie do tej transakcji nie doszło.

Bogusław Kisielewski z Kino Polska TV odniósł się do kolejnych zapowiedzi dotyczących ustawy dekoncentracyjnej. - Już kilka razy słyszeliśmy, że jest gotowa, a nikt jej nie widział - mówił. - Wszelkie tego typu regulacje dla rynku są szkodliwe. Ustawa narzucona przez rząd zaprzepaści 25 lat albo nawet więcej historii naszego rynku, który rozwinął się demokratycznie - tłumaczył Kisielewski.

(KOZ, 12.10.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo