Dział: TELEWIZJA

Dodano: Wrzesień 16, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Na Balu Fundacji TVN "Nie jesteś sam" zebrano 2,5 mln zł

Gości charytatywnego Balu Fundacji TVN "Nie jesteś sam" przywitała Katarzyna Kolenda-Zaleska, prezes Fundacji TVN i dziennikarka TVN oraz TVN 24 (screen: Tvn.pl)

Podczas charytatywnego Balu Fundacji TVN "Nie jesteś sam" zebrano 2,5 mln zł - to o ponad 1 mln zł więcej niż rok temu (wówczas zebrano 1,4 mln zł). 

Dochód z biletów i licytacji przeznaczony jest dla podopiecznych Fundacji TVN "Nie jesteś sam" (leczenie i rehabilitację dzieci, zakup leków oraz sprzętu). Tegoroczny bal odbył się na Torze Wyścigów Konnych Służewiec w Warszawie. Uczestniczyli w nim m.in. Katarzyna Kieli, prezes i dyrektor zarządzająca Discovery EMEA, Piotr Korycki, prezes zarządu i dyrektor zarządzający TVN i Discovery Polska, Edward Miszczak, wiceprezes i dyrektor programowy TVN i Discovery Polska, Agata Młynarska, Monika Olejnik czy Martyna Wojciechowska. Gości przywitała Katarzyna Kolenda-Zaleska, prezes Fundacji TVN.

(IKO, 16.09.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Wrzesień 17, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Nielsen ma wątpliwości, czy biuro Sadren ma doświadczenie w audytowaniu telemetrii

Prezes TVP Jacek Kurski uważa, że prawdziwe wyniki oglądalności TVP są wyższe od wykazywanych przez Nielsena (fot. Simona Supino/"Press")

Spółka Nielsen po wstępnych rozmowach z biurem audytorskim Sadren podtrzymuje swoje wątpliwości co do właściwego przygotowania tej firmy do przeprowadzenia audytu w Nielsenie. Sadren, które ma przeprowadzić audyt na zlecenie Telewizji Polskiej, nie komentuje sprawy.

Jak już informowaliśmy, pod koniec sierpnia TVP wybrała biuro audytorskie Sadren do przeprowadzenia kontroli w Nielsenie w zakresie "sprawdzenia prawidłowości i rzetelności wykonywania badania założycielskiego" i "struktury, rekrutacji, utrzymania, rotacji i funkcjonowania panelu".

- Na pierwszym spotkaniu z firmą Sadren ustaliliśmy, że przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań operacyjnych otrzymamy szczegółowe informacje odnośnie do zasad i precyzyjnego zakresu audytu - mówi Mikołaj Piotrowski, dyrektor komunikacji w firmie Nielsen. Jak podkreśla Piotrowski, takie informacje są podstawowym standardem audytów telemetrii i pomiaru oglądalności. - Ich uzyskanie jest dla nas niezbędne do oceny, czy proces audytu nie wpłynie na proces produkcji danych i ich dystrybucji oraz nie będzie zagrażać zachowaniu prawidłowej struktury naszego panelu - tłumaczy Piotrowski.

Mimo kilkukrotnych próśb skierowanych do TVP Nielsen nie otrzymał danych potwierdzających udokumentowane doświadczenie firmy Sadren w zakresie telemetrii i pomiaru oglądalności. - Podtrzymujemy swoje duże wątpliwości odnośnie do właściwego przygotowania audytora wybranego przez TVP do przeprowadzenia audytu - mówi Piotrowski. Zapowiada kolejne rozmowy z przedstawicielami firmy Sadren.
Centrum Informacji TVP przekazało "Presserwisowi", że audyt jest we wstępnej fazie i jest zbyt wcześnie, aby oceniać jego przebieg.

Firma Sadren nie odpowiedziała na nasze pytania. Nie chce też ujawnić żadnych szczegółów dotyczących doświadczenia w zakresie audytu telemetrii.

Przypomnijmy, że Nilesen był już audytowany na zlecenie TVP w 2012 roku. Badanie przeprowadziły firmy Bob Hulks, Robert Ruud i Toby Syfret. W 2015 roku audyt Nielsena na zlecenie TVN przeprowadziła firma Centre d'Étude des Supports de Publicité.

Jacek Kurski, odkąd w styczniu 2016 roku został prezesem TVP, krytykuje panel Nielsena, bo jego zdaniem prawdziwe wyniki oglądalności telewizji publicznej są wyższe od wykazywanych przez Nielsena. TVP, oprócz wyników Nielsena, posługuje się obecnie też pomiarem MOR (modelem oglądalności rzeczywistej). Wyniki opiera na danych z dekoderów firmy Netia.

Prace nad nowym badaniem telewizji i radia zainicjowała Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji.

(GDYJ, 17.09.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo