"Rz" i "DGP" liderami sprzedaży e-wydań w pierwszym półroczu
(fot. Pixabay)
Większość dzienników ogólnopolskich zanotowała spadek sprzedaży wydań elektronicznych w pierwszym półroczu. Średnia sprzedaż e-wydań "Rzeczpospolitej" i "Dziennika Gazety Prawnej" utrzymuje się na poziomie powyżej 10 tys. egz.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, liderem sprzedaży e-wydań w pierwszym półroczu był dziennik "Rzeczpospolita" (Gremi Media) - 10 965 egz., co oznacza spadek o 4,3 proc. wobec tego samego okresu 2017 roku. Na drugim miejscu był "Dziennik Gazeta Prawna" (Infor Biznes) - 10 641 egz. (wzrost o 1,1 proc), a na trzecim "Puls Biznesu" (Bonnier Business Polska) - 3080 egz. (wzrost o 2,1 proc.).
Na kolejnych miejscach znalazły się: "Gazeta Podatkowa" (Gofin) - 2231 egz. (wzrost o 12,6 proc.), "Parkiet Gazeta Giełdy" (Gremi Media) - 1692 egz. (spadek o 3,9 proc.), "Gazeta Wyborcza" (Agora) - 1659 egz. (spadek o 1,8 proc.), "Gazeta Polska Codziennie" (Forum) - 330 egz. (spadek o 3,8 proc.), "Przegląd Sportowy" (Ringier Axel Springer) - 311 egz. (spadek o 10,9 proc.), "Fakt Gazeta Codzienna" (Ringier Axel Springer) - 166 egz. (spadek o 6,7 proc.) i "Super Express" (ZPR Media) - 115 egz. (przed rokiem nie sprzedawał e-wydań).
(GDYJ, 13.08.2018)