Dział: INTERNET

Dodano: Sierpień 12, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Gemius SA ze spółkami zależnymi wypracował 4,38 mln zł zysku netto w 2017 roku

Gemius SA najwięcej przychodów miał z Polski (screen Gemius.pl)

Łączne przychody firmy badawczej Gemius SA i jej spółek zależnych wyniosły w 2017 roku 59,5 mln zł i były o 3,3 proc. wyższe niż w 2016 roku. Razem wypracowały 4,38 mln zł zysku netto.

Spółka holdingowa w sprawozdaniu złożonym w Krajowym Rejestrze Sądowym podała, że odstąpiła od konsolidacji wyników z podmiotami zależnymi. Przychody Gemius SA ze sprzedaży wzrosły o 8,8 proc., do 22,6 mln zł. Koszty z działalności operacyjnej urosły o 0,9 proc., do 21,65 mln zł. Gemius SA wypracowała 811 tys. zł zysku operacyjnego (wobec 299,3 tys. rok wcześniej). Zysk netto wyniósł 2,54 mln zł (wzrost o 0,7 proc.). Z dywidend i udziału w zyskach uzyskała 2,23 mln zł (o 1,7 proc. mniej).

Gemius SA najwięcej przychodów miał z Polski - 7,42 mln zł (o 21,4 proc. więcej, niż w 2016 roku). Kolejnymi rynkami pod tym względem były: Belgia - 2,41 mln zł (spadek o 3,3 proc.) i Rumunia - 1,4 mln zł (wzrost o 39 proc.).

Na koniec 2017 roku była właścicielem 15 spółek w 15 krajach. Największe przychody osiągnęła spółka Gemius Polska - 10,82 mln zł (wzrost o 24,3 proc.). Zakończyła ona jednak zeszły rok stratą w wysokości 912,3 tys. zł (wobec 1,06 mln zł zysku w 2016 roku).

Nie uwzględniając Gemius Polska, najwyższe przychody zanotowały spółki z: Węgier (3,85 mln zł przychodów; 110,6 tys. zł zysku netto), Turcji (3,43 mln zł przychodów; 711,2 tys. zł zysku) i Rumunii (2,94 mln zł przychodów; 15,4 tys. zł). Pod kreską, prócz Gemius Polska, była tylko spółka z Rosji (125,5 tys. zł straty).

Zysk Gemius SA z 2017 roku w całości przeznaczany został na kapitał zapasowy.

(KOZ, 12.08.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: INTERNET

Dodano: Sierpień 13, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Rz" i "DGP" liderami sprzedaży e-wydań w pierwszym półroczu

(fot. Pixabay)

Większość dzienników ogólnopolskich zanotowała spadek sprzedaży wydań elektronicznych w pierwszym półroczu. Średnia sprzedaż e-wydań "Rzeczpospolitej" i "Dziennika Gazety Prawnej" utrzymuje się na poziomie powyżej 10 tys. egz.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, liderem sprzedaży e-wydań w pierwszym półroczu był dziennik "Rzeczpospolita" (Gremi Media) - 10 965 egz., co oznacza spadek o 4,3 proc. wobec tego samego okresu 2017 roku. Na drugim miejscu był "Dziennik Gazeta Prawna" (Infor Biznes) - 10 641 egz. (wzrost o 1,1 proc), a na trzecim "Puls Biznesu" (Bonnier Business Polska) - 3080 egz. (wzrost o 2,1 proc.).
Na kolejnych miejscach znalazły się: "Gazeta Podatkowa" (Gofin) - 2231 egz. (wzrost o 12,6 proc.), "Parkiet Gazeta Giełdy" (Gremi Media) - 1692 egz. (spadek o 3,9 proc.), "Gazeta Wyborcza" (Agora) - 1659 egz. (spadek o 1,8 proc.), "Gazeta Polska Codziennie" (Forum) - 330 egz. (spadek o 3,8 proc.), "Przegląd Sportowy" (Ringier Axel Springer) - 311 egz. (spadek o 10,9 proc.), "Fakt Gazeta Codzienna" (Ringier Axel Springer) - 166 egz. (spadek o 6,7 proc.) i "Super Express" (ZPR Media) - 115 egz. (przed rokiem nie sprzedawał e-wydań).

(GDYJ, 13.08.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo