Dział: PRASA

Dodano: Sierpień 11, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Oko.press: „Warszawski Wieczór” wspiera były szef Instytutu ks. Jankowskiego

Robert Wyrostkiewicz, redaktor naczelny „Warszawskiego Wieczoru” potwierdził, że Mariusz Olchowik jest „zaangażowany w pismo”

Mariusz Olchowik, były prezes Instytutu ks. Henryka Jankowskiego, stoi za bezpłatną gazetą „Warszawski Wieczór”, którego wydanie z Patrykiem Jakim na okładce pojawiło się na ulicach Warszawy na początku lipca - informuje serwis Oko.press.

Na okładce lipcowego numeru gazety (12/2018) znalazło się zdjęcie Patryka Jakiego, kandydata PiS na prezydenta Warszawy, a na dole logotypy państwowych spółek: PKP i Poczty Polskiej. W środku był tekst o Alior Banku i baner z logo tego banku. PKP Intercity, Poczta Polska i Alior Bank twierdzą, że nie zgadzały się na publikację ich logotypów i zapowiedziały kroki prawne. 

Politycy opozycji i dziennikarze zastanawiali się, czy okładka i wywiad z Jakim nie są elementem jego kampanii wyborczej, opłacanej w ten sposób przez państwowe spółki. Patryk Jaki tłumaczył, że ktoś z “Wieczoru” podszedł do niego na ulicy i zadał kilka pytań, a on nikomu nie odmawia.

W centrum Warszawy u zbiegu ulic Nowogrodzkiej i Marszałkowskiej porzucone zostały palety z dwutygodnikiem "Warszawski Wieczór", a wydawca pisma Mariusz Branicki zapewniał, że gazeta nie została wyrzucona, tylko jest tam składowana.

Dziennikarze serwisu Oko.press napisali, że za "Warszawskim Wieczorem" stoi Mariusz Olchowik, „barwna postać z obrzeży polskiego biznesu i polityki, były szef Instytutu ks. Henryka Jankowskiego”. W latach 2005-2008 był prezesem tego Instytutu, który został zlikwidowany z zadłużeniem sięgającym 1 mln zł.

Robert Wyrostkiewicz, redaktor naczelny „Warszawskiego Wieczoru” potwierdził dziennikarzom Oko.press, że Olchowik jest „zaangażowany w pismo”.

Według ich ustaleń numer telefonu Olchowika znajduje się w stopce redakcyjnej gazety. Biznesmen zapewnia, że nic nie wie o tym, aby jego numer miał być tam umieszczony. Przyznaje, że wspiera wiele przedsięwzięć medialnych, gdyż „jest to rodzaj odpowiedzialności względem ojczyzny”. 

Olchowik jest też znajomym Stefana Kownackiego, prezesa spółki Twój Wieczór Warszawski. Przed laty startowali razem z jednego komitetu w wyborach do rady miasta Malborka. 

Patryk Jaki, bohater okładki ostatniego wydania „Warszawskiego Wieczoru” nie chciał odpowiedzieć na pytania Oko.press, czy zna Olchowika i jego działalność biznesową. „Nie jesteście dziennikarzami. Taka jest moja opinia. Dlatego proszę porozmawiać z moim sztabem. Sztab Platformy rozmawia ze sztabem Jakiego – tak się umówmy, dobrze? Z dziennikarzami będę rozmawiał, ale ze sztabem Platformy – wybaczcie” - powiedział dziennikarzom serwisu.

(PAZ, 11.08.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: PRASA

Dodano: Sierpień 12, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Rosną wpływy cyfrowego “NYT”

W ostatnim kwartale "NYT” przybyło 109 tys. prenumeratorów ofert cyfrowych (screen: Nytimes.com)

Grupa wydawnicza The New York Times Company, której nakładem ukazuje się dziennik “The New York Times”, zarabia na e-subskrypcjach niemal 100 mln dol. kwartalnie.

Ze sprawozdania finansowego nowojorskiego wydawcy za drugi kwartał wynika, że wpływy z tytułu subskrypcji oferty cyfrowej “NYT” sięgnęły 99 mln dol. Oznacza to wzrost o 20 proc. w stosunku do tego okresu rok wcześniej. “NYT” ma już 2,9 mln prenumeratorów ofert cyfrowych - o 109 tys. więcej, niż w poprzednim kwartale.

Od początku marca do końca czerwca wydawnictwo osiągnęło przychody w wysokości 415 mln dol. i zysk rzędu 24 mln dol.

(LL, 12.08.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY