Dział: TELEWIZJA

Dodano: Lipiec 12, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Juliusz Braun i TVP wymieniają ciosy

Juliusz Braun (fot. Sławek / Flickr.com / CC BY-SA 2.0)

Juliusz Braun, były prezes Telewizji Polskiej, a obecnie członek Rady Mediów Narodowych oświadczył, że prezes TVP Jacek Kurski kłamie, twierdząc, że po raz pierwszy od 16 lat nastąpił wzrost widowni programów całej grupy TVP. Telewizja odpowiada, że ten zarzut świadczy o „skrajnie złej intencji pana Juliusza Brauna lub o jego braku zdolności do słuchania ze zrozumieniem”.

Juliusz Braun rozesłał 11 lipca oświadczenie, w którym napisał: „Jacek Kurski ogłosił wczoraj, że po raz pierwszy od 16 lat nastąpił wzrost widowni programów całej grupy TVP. Jacek Kurski kłamie, licząc na to, że nikt nie sięgnie do danych źródłowych. W rzeczywistości, przełamanie tendencji spadkowej nastąpiło w 2014 roku, ostatnim pełnym roku mojej kadencji. Po raz pierwszy od 2005 roku nastąpił wzrost skumulowanych udziałów kanałów TVP. Łączny udział wyniósł wtedy 30,98%, to jest o 0,72 punktu procentowego więcej niż było w 2013. W kolejnym, 2015 roku łączny udział w rynku kanałów TVP wynosił wg. danych KRRiT 31,21% (był to więc kolejny rok wzrostu). Ponowny spadek zaczął się wraz z objęciem funkcji prezesa przez Jacka Kurskiego. W 2016 roku udziały w widowni spadły do 29,38%, natomiast w 2017 r – 27,95%”.

Centrum Informacji TVP 12 lipca wydało oświadczenie, w którym zaznaczono: „Prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski podczas swego briefingu nie powiedział, że historyczny wzrost oglądalności i udziałów TVP w rynku dotyczył całej grupy TVP. Przeciwnie: podana informacja dotyczyła niespotykanego w poprzednich latach wzrostu udziałów anten TVP1 i TVP2”.

(MAK, 12.07.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Lipiec 14, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Fokus TV powiększył przewagę nad TVP Historia wśród kanałów dokumentalnych

(fot. Pixaby.com)

Fokus TV utrzymał w pierwszym półroczu pozycję lidera wśród kanałów dokumentalnych.

W grupie ogólnej naziemny Fokus TV (Grupa ZPR Media, Telewizja Polsat) osiągnął 0,9 proc. udziału w rynku, co oznacza wzrost z 0,75 proc. w pierwszym półroczu 2017 roku. Kanał powiększył przewagę nad naziemną TVP Historia (Telewizja Polska), która rok do roku zmniejszyła udział z 0,64 proc. do 0,57 proc. Discovery Channel (Grupa TVN i Discovery) utrzymał udział na poziomie sprzed roku – 0,56 proc. W pierwszej piątce były także: National Geographic Channel (Fox Networks Group) – 0,29 proc. (spadek z 0,31 proc. w pierwszym półroczu 2017 roku) i History (A+E Networks) – 0,24 proc. (wzrost z 0,22 proc.).

Wśród dziesięciu najchętniej oglądanych telewizji dokumentalnych znalazły się również: Investigation Discovery (Grupa TVN i Discovery) – 0,23 proc. (spadek z 0,28 proc.), Nat Geo Wild (Fox Networks Group) – 0,22 proc. (bez zmian), Discovery Science (Grupa TVN i Discovery) – 0,2 proc. (spadek z 0,25 proc.), CI Polsat (A+E Networks) – 0,15 proc. (spadek z 0,16 proc.) i Polsat Viasat History (Viasat World) - 0,15 proc. (spadek z 0,16 proc.).

W grupie komercyjnej (widzowie 16-49 lat) udział Fokus TV był jeszcze wyższy – 0,94 proc. (wzrost z 0,8 proc.). Na drugim miejscu był Discovery Channel – 0,72 proc. (spadek z 0,75 proc.), a na trzecim TVP Historia – 0,43 proc. (spadek z 0,54 proc.).

W pierwszej dziesiątce były też: National Geographic – 0,29 proc. (spadek z 0,33 proc.), History – 0,22 proc. (spadek z 0,25 proc.), Discovery Science – 0,2 proc. (spadek z 0,29 proc.), DTX (Grupa TVN i Discovery) – 0,15 proc. (spadek z 0,18 proc.), Investigation Discovery – 0,15 proc. (spadek z 0,19 proc.), CI Polsat – 0,13 proc. (spadek z 0,16 proc.) i Nat Geo Wild – 0,11 proc. (spadek z 0,15 proc.).

Dane: Nielsen Audience Measurement.

(KOZ, 14.07.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo