Dział: TELEWIZJA

Dodano: Lipiec 12, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Beata Grabarczyk zwolniona z Polsatu

Beata Grabarczyk w Polsacie pracowała prawie 16 lat (fot. materiały prasowe)

Beata Grabarczyk, która do niedawna była szefową anteny Polsat News 2, została zwolniona z Telewizji Polsat. Pracowała w stacji 16 lat.

Po tym jak w marcu br. dyrektorem pionu informacji i publicystyki została Dorota Gawryluk, Beata Grabarczyk straciła stanowisko szefowej anteny Polsat News 2. Otrzymała propozycję pozostania w Polsacie, ale z niższym wynagrodzeniem. Dziennikarka odmówiła i otrzymała wypowiedzenie. - Jako powód podano mi likwidację stanowiska - mówi "Presserwisowi".
Rzecznik Polsatu Tomasz Matwiejczuk stwierdza tylko: - Nie wchodząc w szczegóły, mogę jedynie potwierdzić, że nastąpiło rozstanie Beaty Grabarczyk z Telewizją Polsat.
Grabarczyk szefową anteny Polsat News 2 była od startu kanału w czerwcu 2014 roku. Wcześniej prowadziła i wydawała magazyn "To był dzień" w Polsat News, była reporterką i gospodarzem "Wydarzeń" w Polsacie (wcześniej "Informacje"). Do Telewizji Polsat przeszła w 2002 roku z RMF FM. Wcześniej pracowała w Radiu Zet i Informacyjnej Agencji Radiowej.

(KOZ, 12.07.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Lipiec 12, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Juliusz Braun i TVP wymieniają ciosy

Juliusz Braun (fot. Sławek / Flickr.com / CC BY-SA 2.0)

Juliusz Braun, były prezes Telewizji Polskiej, a obecnie członek Rady Mediów Narodowych oświadczył, że prezes TVP Jacek Kurski kłamie, twierdząc, że po raz pierwszy od 16 lat nastąpił wzrost widowni programów całej grupy TVP. Telewizja odpowiada, że ten zarzut świadczy o „skrajnie złej intencji pana Juliusza Brauna lub o jego braku zdolności do słuchania ze zrozumieniem”.

Juliusz Braun rozesłał 11 lipca oświadczenie, w którym napisał: „Jacek Kurski ogłosił wczoraj, że po raz pierwszy od 16 lat nastąpił wzrost widowni programów całej grupy TVP. Jacek Kurski kłamie, licząc na to, że nikt nie sięgnie do danych źródłowych. W rzeczywistości, przełamanie tendencji spadkowej nastąpiło w 2014 roku, ostatnim pełnym roku mojej kadencji. Po raz pierwszy od 2005 roku nastąpił wzrost skumulowanych udziałów kanałów TVP. Łączny udział wyniósł wtedy 30,98%, to jest o 0,72 punktu procentowego więcej niż było w 2013. W kolejnym, 2015 roku łączny udział w rynku kanałów TVP wynosił wg. danych KRRiT 31,21% (był to więc kolejny rok wzrostu). Ponowny spadek zaczął się wraz z objęciem funkcji prezesa przez Jacka Kurskiego. W 2016 roku udziały w widowni spadły do 29,38%, natomiast w 2017 r – 27,95%”.

Centrum Informacji TVP 12 lipca wydało oświadczenie, w którym zaznaczono: „Prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski podczas swego briefingu nie powiedział, że historyczny wzrost oglądalności i udziałów TVP w rynku dotyczył całej grupy TVP. Przeciwnie: podana informacja dotyczyła niespotykanego w poprzednich latach wzrostu udziałów anten TVP1 i TVP2”.

(MAK, 12.07.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo