Maciej Świrski ignoruje ultimatum  |  WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Maciej Świrski ignoruje ultimatum  |  WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Maciej Świrski ignoruje ultimatum  |  WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Czerwiec 15, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Strategia Grupy Agora: do 930 mln zł na inwestycje do 2022 roku

Kluczowe założenia strategiczne obejmują m.in. cyfryzację całej działalności grupy Agora (fot. materiały Agory)

Zarząd Agory SA przyjął strategię na lata 2018-2022. Łączne nakłady na inwestycje w ramach grupy Agora do 2022 roku wyniosą maksymalnie około 930 mln zł - poinformowała w piątek spółka w komunikacie giełdowym.

Strategia rozwoju Agory i jej grupy kapitałowej zakłada osiągnięcie do 2022 roku około 1,6 mld zł przychodów i około 200 mln zł wyniku EBITDA.

Kluczowe założenia strategiczne obejmują: cyfryzację całej działalności grupy Agora, z naciskiem na rozwój sprzedaży dostępu do treści w modelu subskrypcyjnym, rozwój dotychczasowych największych przedsięwzięć grupy, poszerzenie działalności wybranych dotychczasowych biznesów o nowe usługi lub oferty premium.

Spółka planuje rozpoczęcie działalności w nowych obszarach, jakimi są m.in.: usługi B2B dla e-commerce, innowacyjne narzędzia MarTech, a także rozrywka i gastronomia.

Agora planuje kontynuować przyjętą politykę dywidendową w wysokości 0,5 zł na jedną akcję.

Ekspert o strategii Agory

Dominik Niszcz, analityk z Domu Maklerskiego Raiffeisen, zwraca uwagę wysokość nakładów na rozwój.

- Łączne wydatki jakie Agora planuje ponieść w najbliższych latach żeby zwiększyć wynik EBITDA ze 120 mln do 200 mln są wyższe niż obecna kapitalizacja spółki. Z punktu widzenia akcjonariuszy być może lepiej byłoby przeznaczyć część gotówki na skup własnych akcji niż robić duże przejęcia w zaawansowanej fazie cyklu koniunkturalnego skutkujące istotnym wzrostem wskaźników zadłużenia - komentuje Niszcz.

Analityk zwraca uwagę na podtrzymanie polityki dywidendowej w wysokości 0,50 zł rocznie, co daje stopę zwrotu na poziomie blisko 3,4 proc.

- Nie jest to duży zwrot, jeśli weźmiemy pod uwagę jak dojrzałymi biznesami dysponuje obecnie spółka. Kluczowe w strategii są więc przejęcia, które mogą dość szybko nastąpić, jednak trudno na razie odnosić się do konkretnych transakcji bo w przeciwieństwie do zarządu nie wiemy jakie cele akwizycyjne analizuje obecnie spółka - ocenia Niszcz.

I dodaje: - Na pewno przed zarządem sporo pracy i warto docenić to, że spółka decyduje się na zmianę struktury kapitału oraz inicjuje działania pozwalające na transformację modelu biznesowego w stronę bardziej perspektywicznych obszarów.

(GDYJ, PAP, 15.06.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.