Dział: REKLAMA

Dodano: Czerwiec 15, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Fani krytykują Martynę Wojciechowską za promowanie plastikowych butelek

Martyna Wojciechowska napisała na Facebooku, że "plastik nie jest taki zły" (fot. screen Facebook/Martyna Wojciechowska)

Po tym jak Martyna Wojciechowska, dyrektor programowa Travel Channel i była redaktor naczelna magazynu "National Geographic Polska", zachwalała używanie plastikowych butelek, spadła na nią fala krytyki.

W środę Wojciechowska opublikowała na Facebooku post, w którym twierdzi, że "plastik nie jest taki zły" i przekonuje, że używanie plastikowych butelek jest bardziej ekologiczne niż szklanych. We wpisie zwraca uwagę, że marka Żywiec Zdrój (Wojciechowska jest jej ambasadorką) realizuje program #postronienatury, w którym "kładzie nacisk na ochronę przyrody i uświadamianie nas o tym, że nasze nawet najmniejsze działania mają finalnie olbrzymie znaczenie dla Natury". Pod postem opublikowała dwa zdjęcia: swoje i butelki wody smakowej Żywiec Zdrój.

Na podróżniczkę wylała się fala hejtu. W komentarzach w mediach społecznościowych zarzucano jej hipokryzję. Krytykowano: "Sztucznie słodzona woda w plastikowej butelce promowana jako produkt ekologiczny z opisem #postronienatury", "Co to za wklejona świadomość za pieniądze sponsora?". Zwrócono Wojciechowskiej uwagę, że w najnowszym magazynie "National Geographic Polska", którego przez wiele lat była redaktor naczelną, jest okładkowy artykuł opisujący problem plastikowych śmieci w oceanie.

W czwartek Martyna Wojciechowska odniosła się do sprawy na Facebooku, dziękując komentującym za zaangażowanie. Podkreśliła, że ważna jest dla niej segregacja odpadów i zapowiedziała, że będzie kontynuować publikowanie wpisów na ten temat.

Zdaniem Anny Gołębickiej, stratega marketingu, Wojciechowska popełniła błąd w sposobie komunikacji własnych poglądów. Zaznacza, że w sytuacji, gdy od lat na świecie promuje się walkę z plastikiem, Wojciechowska powinna stopniowo wytłumaczyć, że problem tkwi w użytkownikach plastikowych butelek, a nie w samym plastiku. 

– Takie sprawy załatwia się ewolucyjnie, a nie rewolucyjnie – mówi Gołębicka, podkreślając, że krytyka fanów może zaszkodzić podróżniczce wizerunkowo. – Wojciechowska powinna teraz przeprosić nie za poglądy, lecz za nieprecyzyjne ich sformułowanie – uważa Gołębicka.

(IKO, 15.06.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: REKLAMA

Dodano: Czerwiec 15, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Jan Mela w kampanii limitowanej serii Renault

Jan Mela (z prawej) występuje w lokalnej kreacji kampanii Renault (Screen: YouTube.com)

Renault rozpoczyna akcję promującą limitowaną serię samochodów Renault.

Koncepcja kampanii jest oparta na globalnej kreacji przygotowanej przez Publicis Conseil. Agencja Publicis przygotowała adaptację reklam prasowych oraz spotu telewizyjnego przeznaczonego do emisji w kanałach należących do stacji TVP, TVN i Polsat. Z kolei agencja Publicis DWL opracowała adaptację części materiałów przeznaczonych do publikacji w internecie.

W kampanii pojawią się także zaprojektowane lokalnie kreacje z udziałem Jana Meli, niepełnosprawnego podróżnika i zdobywcy biegunów – są emitowane w serwisach internetowych, w tym w portalach społecznościowych. Planowaniem mediów zajął się dom mediowy OMD.

(AMS, 15.06.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo