Dział: INTERNET

Dodano: Maj 18, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

150 mln użytkowników i pierwsze reklamy w Facebook Stories

(fot. Pixabay.com)

Po 14 miesiącach od uruchomienia Facebook Stories usługa ta ma 150 mln użytkowników dziennie. Dlatego też Facebook wprowadził do usługi reklamy - na razie w USA, Meksyku i Brazylii.

Reklamy w Facebook Stories mają trwać od 5 do 15 sekund. Użytkownicy będą mogli pominąć ich wyświetlanie. Facebook obiecuje reklamodawcom możliwość automatycznego dostosowania do tego formatu reklam wyświetlanych dotychczas w  aktualnościach (news feed), a także wykorzystania reklam z Instagram Stories.
Z zapoczątkowanego przez Snapchata formatu Stories (krótkich wiadomości wideo automatycznie usuwanych po 48 godzinach od zamieszczenia) korzystają już też główne platformy, należące do Facebooka - oprócz 150 mln użytkowników Facebook Stories z podobnego rozwiązania korzysta codziennie 300 mln użytkowników Instagrama, 450 mln użytkowników WhatsAppa i 70 mln użytkowników Messengera. Tymczasem z konkurencyjnego Snapchata codziennie korzysta 191 mln użytkowników.
Usługa Facebook Stories osiągnęła 150 mln użytkowników dziennie po 14 miesiącach od wprowadzenia tej funkcjonalności - Instagram Stories podobną popularność uzyskał już po pięciu miesiącach. Facebook uważa ten format za przyszłość komunikacji w mediach społecznościowych. Podczas dorocznej konferencji F8 Chris Cox, chief product officer Facebooka, powiedział, że według przewidywań firmy jeszcze w 2019 roku Stories staną się najpopularniejszym sposobem dzielenia się aktualnościami na platformie.
Poza reklamami Facebook testuje też inne nowe rozwiązania związane ze Stories i aktualnościami. Użytkownicy serwisu w Indiach uzyskali dostęp do nowej funkcjonalności pozwalającej na archiwizowanie zamieszczonych materiałow po tym, jak inni użytkownicy przestaną je widzieć.

(MK, 18.05.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: INTERNET

Dodano: Maj 18, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Trzy kanały TVP zniknęły z WP Pilot przed mistrzostwami świata w Rosji

Trzy kanały TVP były dostępne w WP Pilot na podstawie "must carry–must offer" (screen: Pilot.wp.pl)

Telewizja Polska i Wirtualna Polska rozpoczęły negocjacje w sprawie obecności kanałów TVP1, TVP2 i TVP Warszawa w usłudze WP Pilot. Do 16 lipca kanały te nie będą dostępne w WP Pilot. W tym czasie, od połowy czerwca, Telewizja Polska będzie transmitować mistrzostwa świata w piłce nożnej.

Obie spółki nie chcą ujawniać szczegółów prowadzonych rozmów. Zapewniają, że prezes TVP Jacek Kurski i prezes WP Holding Jacek Świderski zadeklarowali chęć porozumienia w sprawie emisji sygnału TVP w usłudze WP Pilot.

Chodzi o regulacje w zakresie must carry/must offer. Zgodnie z zasadą must carry operatorzy muszą umieszczać w swojej ofercie telewizje naziemne, które kiedyś nadawały w wersji analogowej (tj. trzy anteny TVP oraz Polsat, TVN, TV Puls i TV 4). Zasada must offer oznacza, że nadawcy tych siedmiu kanałów nie mogą odmówić operatorowi udostępnienia swojego sygnału.

W 2013 roku Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji uznała, że gracze internetowi mogą korzystać z zasady must carry/must offer, jeśli dostarczają swoją usługę co najmniej 100 tys. odbiorców.

– Cieszę się, że rozpoczęte negocjacje mogą zaprocentować nie tylko dostępem do trzech kanałów, ale do całej bogatej oferty telewizji publicznej. Wierzę, że na porozumieniu dwóch polskich spółek mediowych skorzystają przede wszystkim widzowie – mówi prezes WP Holding Jacek Świderski.

Telewizja Polska twierdzi, że kluczowe jest poprawne wykonanie umowy licencyjnej. – Zależy mi na wypracowaniu nowego modelu biznesowego, który będzie dostosowany do współczesnego rynku medialnego i będzie brał pod uwagę jego wszystkie niuanse. Temu będą służyły zbliżające się negocjacje. Naturalna wydaje się sytuacja, że mistrzostwa świata w piłce nożnej, będą transmitowane na antenach Telewizji Polskiej i w na VOD.TVP.pl, czyli u nadawcy, który poniósł koszty pozyskania praw do tego wydarzenia – powiedział prezes TVP Jacek Kurski.

Od 20 marca 2018 roku z usługi WP Pilot można korzystać w całej Unii Europejskiej, po wejściu w życie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE w sprawie transgranicznego przenoszenia usług internetowych. W WP Pilot można oglądać na żywo ponad 80 stacji telewizyjnych, w tym 32 za darmo. Płatne pakiety kosztują od 3,90 do 24,90 zł.

(GDYJ, 18.05.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo