150 mln użytkowników i pierwsze reklamy w Facebook Stories
(fot. Pixabay.com)
Po 14 miesiącach od uruchomienia Facebook Stories usługa ta ma 150 mln użytkowników dziennie. Dlatego też Facebook wprowadził do usługi reklamy - na razie w USA, Meksyku i Brazylii.
Reklamy w Facebook Stories mają trwać od 5 do 15 sekund. Użytkownicy będą mogli pominąć ich wyświetlanie. Facebook obiecuje reklamodawcom możliwość automatycznego dostosowania do tego formatu reklam wyświetlanych dotychczas w aktualnościach (news feed), a także wykorzystania reklam z Instagram Stories.
Z zapoczątkowanego przez Snapchata formatu Stories (krótkich wiadomości wideo automatycznie usuwanych po 48 godzinach od zamieszczenia) korzystają już też główne platformy, należące do Facebooka - oprócz 150 mln użytkowników Facebook Stories z podobnego rozwiązania korzysta codziennie 300 mln użytkowników Instagrama, 450 mln użytkowników WhatsAppa i 70 mln użytkowników Messengera. Tymczasem z konkurencyjnego Snapchata codziennie korzysta 191 mln użytkowników.
Usługa Facebook Stories osiągnęła 150 mln użytkowników dziennie po 14 miesiącach od wprowadzenia tej funkcjonalności - Instagram Stories podobną popularność uzyskał już po pięciu miesiącach. Facebook uważa ten format za przyszłość komunikacji w mediach społecznościowych. Podczas dorocznej konferencji F8 Chris Cox, chief product officer Facebooka, powiedział, że według przewidywań firmy jeszcze w 2019 roku Stories staną się najpopularniejszym sposobem dzielenia się aktualnościami na platformie.
Poza reklamami Facebook testuje też inne nowe rozwiązania związane ze Stories i aktualnościami. Użytkownicy serwisu w Indiach uzyskali dostęp do nowej funkcjonalności pozwalającej na archiwizowanie zamieszczonych materiałow po tym, jak inni użytkownicy przestaną je widzieć.
(MK, 18.05.2018)