Dział: INTERNET

Dodano: Maj 17, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

YouTube wprowadza nową usługę muzyczną i zmiany w pakiecie premium

Nie wiadomo, kiedy płatna wersja YouTube'a trafi do Polski (Screen:Music.Youtube.com)

YouTube szykuje się do uruchomienia własnej usługę streamowania muzyki. YouTube Music ruszy w wybranych krajach 22 maja - samodzielnie i jako część pakietu YouTube Premium (dawniej YouTube Red). Nie wiadomo, kiedy usługa trafi do Polski.

YouTube Music (jako odtwarzacz desktopowy i aplikacja) będzie dostępne w wersji bezpłatnej z reklamami oraz w wersji premium miesięcznym abonamentem w wysokości ok. 10 dolarów. Poza brakiem reklam subskrybenci zyskają możliwość pobierania oraz odtwarzania muzyki w tle. Wszyscy użytkownicy będą również mogli korzystać z zindywidualizowanych podpowiedzi i playlist generowanych w oparciu o historię użytkowania oraz miejsce pobytu. Wprowadzenie usługi pozwoli YouTube'owi na bezpośrednie konkurowanie m.in. z iTunes i Spotify.

Nowa usługa muzyczna YouTube ma być dostępna samodzielnie oraz w poszerzonym płatnym pakiecie YouTube Premium. Powstanie on z przekształcenia testowanego od 2015 roku YouTube Red (niedostępnego w Polsce), którego cena ma wzrosnąć z dotychczasowych 9,99 dolarów do 11,99 dolarów. Pakiet obejmuje możliwość pobierania filmów z YouTube, oglądanie bez reklam oraz dostęp do programów na wyłączność - YouTube Originals, m.in. "Cobra Kai", "Step Up: High Water" oraz "Youth & Consequences".

Od wtorku 22 maja z YouTube Music będą mogli korzystać mieszkańcy Stanów Zjednoczonych, Australii, Nowej Zelandii, Meksyku i Korei Południowej. W ciągu kilku tygodni usługa ma również objąć Kanadę oraz niektóre kraje europejskie: Austrię, Danię, Finlandię, Francję, Irlandię, Hiszpanię, Niemcy, Norwegię, Szwecję, Szwajcarię, Wielką Brytanię, Włochy i Rosję.

Firma zapowiada dalszą ekspansję usługi w kolejnych miesiącach, jednak nie wiadomo, kiedy płatna wersja YouTube'a trafi do Polski.

(MK, 17.05.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: INTERNET

Dodano: Maj 18, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

150 mln użytkowników i pierwsze reklamy w Facebook Stories

(fot. Pixabay.com)

Po 14 miesiącach od uruchomienia Facebook Stories usługa ta ma 150 mln użytkowników dziennie. Dlatego też Facebook wprowadził do usługi reklamy - na razie w USA, Meksyku i Brazylii.

Reklamy w Facebook Stories mają trwać od 5 do 15 sekund. Użytkownicy będą mogli pominąć ich wyświetlanie. Facebook obiecuje reklamodawcom możliwość automatycznego dostosowania do tego formatu reklam wyświetlanych dotychczas w  aktualnościach (news feed), a także wykorzystania reklam z Instagram Stories.
Z zapoczątkowanego przez Snapchata formatu Stories (krótkich wiadomości wideo automatycznie usuwanych po 48 godzinach od zamieszczenia) korzystają już też główne platformy, należące do Facebooka - oprócz 150 mln użytkowników Facebook Stories z podobnego rozwiązania korzysta codziennie 300 mln użytkowników Instagrama, 450 mln użytkowników WhatsAppa i 70 mln użytkowników Messengera. Tymczasem z konkurencyjnego Snapchata codziennie korzysta 191 mln użytkowników.
Usługa Facebook Stories osiągnęła 150 mln użytkowników dziennie po 14 miesiącach od wprowadzenia tej funkcjonalności - Instagram Stories podobną popularność uzyskał już po pięciu miesiącach. Facebook uważa ten format za przyszłość komunikacji w mediach społecznościowych. Podczas dorocznej konferencji F8 Chris Cox, chief product officer Facebooka, powiedział, że według przewidywań firmy jeszcze w 2019 roku Stories staną się najpopularniejszym sposobem dzielenia się aktualnościami na platformie.
Poza reklamami Facebook testuje też inne nowe rozwiązania związane ze Stories i aktualnościami. Użytkownicy serwisu w Indiach uzyskali dostęp do nowej funkcjonalności pozwalającej na archiwizowanie zamieszczonych materiałow po tym, jak inni użytkownicy przestaną je widzieć.

(MK, 18.05.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo