Radiowa Jedynka znowu dała się wyprzedzić Esce
W fali luty-kwiecień sieć Radio Eska po raz kolejny miała wyższy udział w czasie słuchania niż Program I Polskiego Radia.
Z badania Radio Track, realizowanego przez Kantar Millward Brown, wynika, że w fali luty-kwiecień liderem rynku był RMF FM, który uzyskał 25,8 proc. udziału w czasie słuchania wobec 24,8 proc. w analogicznym okresie rok wcześniej.
Rok do roku słuchalność Radia Zet spadła z 13 proc. do 12,4 proc., radiowej Jedynki - z 8,3 proc. do 7 proc., a radiowej Trójki - z 7,2 proc. do 5,7 proc. Program I miał kolejny raz niższy wynik od sieci Eska (po raz pierwszy w fali sierpień-październik 2017).
Ze stacji ogólnopolskich, prócz RMF FM, wynik poprawiły Radio Maryja (z 1,8 proc. do 2,2 proc.) i Polskie Radio 24 (z 0,4 proc. do 0,6 proc.), a pogorszyła radiowa Dwójka (z 0,5 proc. do 0,4 proc.).
Spośród rozgłośni ponadregionalnych najwyższy udział miało Radio Vox FM - 3,7 proc. (spadek z 4 proc.). Słuchalność radia Tok FM wyniosła 2 proc. (spadek z 2,5 proc.), Antyradia - 1,8 proc. (wzrost z 1,7 proc.), RMF Classic - 1,5 proc. (bez zmian), a Muzo.fm - 0,3 proc. (spadek z 0,4 proc.).
Wśród sieci radiowych prowadziła Eska, uzyskując 7,7 proc. (wzrost z 6,7 proc.). Lepsze wyniki zanotowały: RMF Maxxx (wzrost z 3,3 proc. do 3,8 proc.), Radio Plus (z 2 proc. do 2,6 proc.), Radio Wawa (z 1,4 proc. do 1,5 proc.), Radio Pogoda (z 0,9 proc. do 1 proc.). Spadła słuchalność Audytorium 17 (z 5,5 proc. do 5,2 proc.), Radia Złote Przeboje (z 2,7 proc. do 2,6 proc.), Meloradia (z 1,1 proc. do 0,7 proc.; przed rokiem jako Radio Zet Gold), Chillizet (z 0,3 proc. do 0,2 proc.). Rock Radio utrzymało udział na identycznym poziomie 0,5 proc.
(KOZ, 16.05.2018)