Dział: TELEWIZJA

Dodano: Maj 15, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Średnio 2,6 mln widzów ”Tańca z gwiazdami” w Polsacie, jesienią ”World of dance”

Polska wersja "World of dance" pojawi się w Polsacie jesienią

Ósmy sezon programu "Dancing with the stars. Taniec z gwiazdami" przyciągnął do Polsatu średnio 2,6 mln widzów – o 57 tys. mniej niż siódmy, wiosną 2017 roku. Na jesień stacja szykuje nowy taneczny format: "World of dance".

W wiosennej ramówce Polsatu "Taniec z gwiazdami" emitowany był w piątki o 20.05 - od 2 marca do 11 maja 2018 roku. Najwyższą widownię zgromadził pierwszy odcinek ósmego sezonu – oglądało go 3,13 mln widzów.

Polsat w trakcie emisji programu miał 17,94 proc. udziału w rynku – najwięcej spośród telewizji z tzw. wielkiej czwórki. W tym czasie udział TVP 2 wyniósł 11,23 proc., TVP 1 9,77 proc., a TVN 9,24 proc. W grupie komercyjnej Polsat uzyskał 13,93 proc. i przegrał z TVN (15,3 proc.).

Polsat z reklam przy ”Tańcu z gwiazdami”, według danych cennikowych, bez rabatów, mógł uzyskać 32,2 mln zł.

Siódmą edycję programu wiosną 2017 roku śledziło w Polsacie średnio 2,66 mln widzów.
Na jesień Polsat planuje emisję innego tanecznego programu. Stacja zrealizuje polską wersję ”World of dance”, formatu amerykańskiej stacji NBC. Tancerze oceniani będą w trzech grupach wiekowych: juniorów, dorosłych i zespołów.

Dane: Nielsen Audience Measurement.

(KOZ, 15.05.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Maj 16, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Prezes TVP: Emitel na razie odrzucił propozycję TVP ws. MUX 8

O negocjacje z Emitelem prezes TVP był pytany podczas konferencji PIKE w Toruniu (fot. KOZ)

Prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski poinformował, że Emitel odrzuca na razie ofertę TVP dotyczącą ceny zajęcia kanałów MUX 8, na których przed mundialem miał znaleźć się TVP Sport.

Według nieoficjalnych informacji telewizja publiczna rozważa zatem umieszczenie TVP Sport na innym multipleksie. - Złożyliśmy Emitelowi propozycję zajęcia naszych trzech slotów na MUX 8, ale spotkaliśmy się z bezceremonialną odpowiedzią cenową, która w żaden sposób nie uwzględnia realiów propagacji tego multipleksu - mówił prezes TVP Jacek Kurski podczas trwającej w Toruniu konferencji Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej. Zwrócił uwagę na zasięg MUX 8, który jego zdaniem wynosi ok. 50 proc. - Publicznie domagam się urealnienia tych cen. Nie będę szastał i marnował publicznych pieniędzy na funkcjonalności, które nie są dostępne - stwierdził.
Kurski poinformował, że propozycja złożona Emitelowi była ”realistyczna”, ale ”Emitel na razie ją odrzucił”. Stwierdził również: - Emitel niech pójdzie do kąta i sobie przemyśli cenę, jaką zaproponował. Zmusza nas do wypełnienia obietnicy, którą daliśmy kibicom, że mundial będzie częściowo dostępny na multipleksie. Będziemy musieli posiłkować się dostępnymi MUX-ami.
Według naszych informacji TVP rozważa umieszczenie TVP Sport na innym multipleksie, na którym są już kanały telewizji publicznej.
Prezes Emitelu Andrzej Kozłowski odpowiada: - Co do negocjacji - powstrzymam się od komentarza. Jesteśmy dopiero po pierwszym spotkaniu negocjacyjnym. Jestem większym optymistą i mam nadzieję, że dojdziemy do porozumienia - stwierdził. Dopytywany, w jakim czasie może nastąpić ugoda, stwierdził: - Da mnie mobilizująca jest połowa czerwca, kiedy ruszają Mistrzostwa Świata w piłce nożnej.
Zdaniem Kozłowskiego od lipca 2017 roku dostępność sygnału jest taka, jaka była wyznaczona w decyzji rezerwacyjnej - około 98 proc. zasięgu technicznego.
Przypomnijmy, że decyzja zmieniająca rezerwację na MUX 8 zakładała, iż jeśli TVP do 30 kwietnia br. nie podejmie negocjacji z Emitelem, Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji rozpocznie postępowanie koncesyjne na wolne miejsca na tym multipleksie. Przewodniczący KRRiT Witold Kołodziejski nie chce jednak ujawnić, do kiedy negocjacje TVP z Emitelem powinny się zakończyć. - Negocjacje nie mogą ciągnąć się w nieskończoność. Lepiej poczekać na kolejne tury rozmów, niż roztrząsać to na forum publicznym - skomentował.
Na ósmym multipleksie od jesieni 2016 roku nadają cztery kanały: Metro, Nowa TV, Zoom TV i Telewizja WP. Prezes Wirtualnej Polski Jacek Świderski przypomniał badanie zrealizowane przez Kantar Millward Brown na zlecenie nadawców z MUX 8. Przeprowadzono je na próbie 500 wywiadów w domach respondentów. Wyszło z niego - podobnie jak z pomiaru Nielsen Audience Measurement - że rzeczywisty zasięg MUX 8 wynosi ok. 50 proc. - Różnica między 98-procentowym zasięgiem według Emitelu a tymi dwoma badaniami robionymi na znacząco większych próbach jest zbyt duża, by uzasadniać to metodologicznymi rozbieżnościami - zaznaczył Świderski.
- Mogę żałować, że TVP nie ma na MUX 8. Trzymam kciuki za powodzenie tych negocjacji. Myślę, że to będzie dobre dla wszystkich, łącznie z Emitelem - skomentował Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV SA (do tej grupy należy Zoom TV). Kisielewski zwrócił uwagę, że udziały kanałów nadających z MUX 8 rosną. - Zoom już ma dni, w których osiąga 1 procent oglądalności. To też pokazuje, że potencjał w kanale jest duży - wskazał.
Prezes Świderski dodał: - Gdyby zasięg był dwukrotnie większy, bylibyśmy znacząco powyżej momentu, w którym mieliśmy zacząć zarabiać, a ten moment przewidujemy na koniec roku.
Prezes Jacek Kurski proponuje również, w związku z niezadowalającym zasięgiem MUX 8, przeniesienie kanałów z tego multipleksu na MUX 5. Już w 2017 roku nadawcy z ósmego multipleksu chcieli zapewnić sobie miejsce na piątym multipleksie, próbując zmienić koncesję (KRRiT się nie zgodziła). MUX 5 ma nadawać w paśmie UHF jak MUX 1, MUX 2 i MUX 3 (MUX 8 nadaje w paśmie VHF).
Witold Kołodziejski poinformował, że częstotliwości są w gestii Urzędu Komunikacji Elektronicznej przez najbliższe lata i do 2021 roku Krajowa Rada nie może nimi dysponować.

(KOZ, 16.05.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo