Temat: social media

Dział: INTERNET

Dodano: Kwiecień 07, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Twitter w pół roku usunął ponad 270 tys. kont z powodu „promowania terroryzmu”

(fot. Pixabay)

274 tys. kont promujących terroryzm zniknęło z Twittera w ostatnich sześciu miesiącach 2017 roku. Od końca 2015 roku usunięto już z tego powodu ponad 1,2 mln kont – poinformował 5 kwietnia Twitter na oficjalnym blogu.

Chociaż liczba powiązanych z terroryzmem kont na Twitterze jest olbrzymia, z roku na rok ich udział maleje (w drugiej połowie 2017 roku było ich o 27 proc. mniej niż w tym samym okresie rok wcześniej). Większość usuniętych kont została wykryta przez samego Twittera, a tylko zaledwie 0,2 proc. z nich zniknęła wskutek wcześniejszych zgłoszeń przez policję. Według opublikowanego na blogu raportu, trzy czwarte kont zamknięto jeszcze przed opublikowaniem pierwszego tweeta, a 93 proc. – dzięki narzędziom własnym zbudowanym przez inżynierów Twittera.

„Dzięki ciężkiej pracy naszych inżynierów, nasz serwis staje się niepożądanym miejscem dla osób pragnących promować terroryzm, a tym samym tego typu działalność jest coraz bardziej odległa od Twittera” – napisała firma na blogu.

W marcu tego roku Komisja Europejska dała firmom takim jak Google, Facebook, YouTube i Twitter trzy miesiące na udowodnienie, że w szybkim tempie potrafią usuwać nielegalne treści, w tym przede wszystkim te o charakterze terrorystycznym.

(MM)

(07.04.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: social media

Dział: INTERNET

Dodano: Kwiecień 09, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Dziennikarz serwisu Wadowice24.pl wypchnięty ze spotkania radnych z przedsiębiorcami

Marcin Płaszczyca, redaktor naczelny portalu Wadowice24.pl, został wyproszony z sali, na której radni gminy Wadowice spotkali się z lokalnymi przedsiębiorcami. Zamierza zawiadomić o tym prokuraturę. Burmistrz Wadowic sprawę bagatelizuje.

W Urzędzie Miasta Wadowice w czwartek 5 kwietnia br. radni Wadowic omawiali projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy. - Z własnej inicjatywy postanowili spotkać się z przedstawicielem biura projektowego przygotowującego plan strefy usługowo-produkcyjnej w Choczni i przedstawicielami Krakowskiego Parku Technologicznego. Spotkanie miało charakter roboczy. Przyszli lokalni przedsiębiorcy wynajmujący lokale w mieście i handlowcy - informuje Janusz Gawron, kierownik wydziału promocji gminy Wadowice.

Na wideo nagranym przez Marcina Płaszczycę, redaktora naczelnego portalu Wadowice24.pl, widać, że na salę nie jest wpuszczany nikt poza radnymi, urzędnikami i zaproszonymi przedsiębiorcami. Jeden z nich wypycha Płaszczycę i wytrąca mu sprzęt nagrywający z rąk, co widać na filmie.

- W mojej obronie stanął radny Tomasz Bąk. Powstrzymał tego mężczyznę, którym był przedstawiciel spółki domagającej się przekształcenia 22 hektarów na terenie gminy pod handel wielkopowierzchniowy - opowiada Płaszczyca. - Nic mi się nie stało, sprzęt też nie ucierpiał, ale zamierzam zgłosić sprawę do prokuratury w Wadowicach - dodaje naczelny Wadowice24.pl.

„Nic nam nie wiadomo o naruszeniu nietykalności pana Płaszczycy. Obecni na miejscu niczego takiego nie widzieli. Jeżeli do tego doszło, pan Płaszczyca powinien zostać przeproszony przez osobę, z którą się sprzeczał. Do niej należy kierować pytania” - odpowiada „Presserwisowi” Janusz Gawron z wydziału promocji gminy Wadowice.

Mateusz Klinowski, burmistrz Wadowic, nieobecny na spotkaniu z przedsiębiorcami, także umywa ręce, bo do szamotaniny nie doszło w czasie spotkania, tylko przed nim. "Spotkanie prowadzili radni, nie zgłaszali mi żadnych nieprawidłowości, nikt nie wzywał policji itd. Sam jestem dziennikarzem obywatelskim i blogerem, ale działania pana Płaszczycy oceniam jednoznacznie negatywnie” - tłumaczy "Presserwisowi".

(PAZ, 09.04.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo