Apple kupił Texture – platformę dla magazynów działającą w modelu Netflixa
(fot.pixabay.com)
Apple stawia pierwsze kroki w sektorze magazynowym dzięki przejęciu Texture - cyfrowej platformy oferującej użytkownikom nieograniczony dostęp do ulubionych tytułów w cenie 9,99 dol. miesięcznie.
Usługa będąca swoistym Netflixem dla prasy zawiera ponad 200 największych amerykańskich magazynów (pochodzących m.in. od takich wydawców jak Condé Nast, Hearst, Meredith i News Corp), które mogą być czytane od początku do końca w zamkniętej formie, bądź poprzez sekcję artykułów rekomendowanych przez pracowników Texture.
Cytowany przez serwis Recode Eddy Cue, wiceprezes Apple, powiedział: „Dbamy o jakość dziennikarstwa pochodzącego z zaufanych źródeł i pomagamy czasopismom tworzyć pięknie zaprojektowane i angażujące artykuły dla użytkowników”.
Nie ma informacji na temat ceny zapłaconej przez Apple za zakup Texture, ale firmy, które zainwestowały 50 mln dol. we właściciela Texture, Next Issue Media, mają odzyskać swój wkład.
Platforma Texture powstała w 2010 r. we współpracy takich wydawców jak m.in. Condé Nast, Hearst, Meredith, Rogers Media i KKR. Dwa lata temu Texture został wybrany przez App Store w gronie najlepszych aplikacji roku. Nie wiadomo, jaki los czeka aplikację Texture na innych platformach niż iOS.
(MM, 13.03.2018)