Dział: TELEWIZJA

Dodano: Październik 06, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Telewizje ARD i ZDF kupiły prawa do Euro 2020

Niemieccy nadawcy publiczni ARD i ZDF zapewnili sobie prawa telewizyjne do transmitowania spotkań rozgrywanych w ramach turnieju piłkarskiego Euro 2020.

Kwota, jaką niemieckie telewizje zapłacą federacji piłkarskiej UEFA, nie została ujawniona. O prawa do pokazywania mistrzostw Europy ubiegała się również komercyjna stacja RTL, która będzie pokazywać na swojej antenie mecze kwalifikacyjne do tego turnieju. Euro 2020 będzie rozgrywane na boiskach 13 krajów, m.in. Niemiec.

(LL, 06.10.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Październik 06, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

We wrześniu największe telewizje miały z reklam 1,21 proc. więcej, niż przed rokiem

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji we wrześniu br., pierwszym miesiącu jesiennych ramówek, wyniosły 2,39 mld zł i były o 1,21 proc. wyższe od osiągniętych rok wcześniej. Także na ok. 1 proc. szacuje rzeczywisty wzrost rynku Maciej Niepsuj, buying director z domu mediowego MullenLowe MediaHub.

Z danych cennikowych Nielsen Audience Measurement (bez uwzględnienia rabatów) wynika, że wśród czterech głównych telewizji tylko TVP 1 nie zwiększył wpływów cennikowych. Liderem pozostał Polsat, który ze sprzedaży reklam uzyskał 424,74 mln zł (wzrost o 1,26 proc. w porównaniu z wrześniem ub.r.). Wpływy TVN wyniosły 293,05 mln zł (wzrost o 4,94 proc.). Dwójka z wpływami 111,98 mln zł zanotowała wzrost o 5,97 proc., a Jedynka – 109,19 mln zł i spadek o 12,98 proc.
Maciej Niepsuj, buying director z domu mediowego MullenLowe MediaHub, podkreśla, że we wrześniu telewizje nie były w stanie sprzedać części zasobów czasu reklamowego, ponieważ skurczyły się budżety reklamowe. - Planując całoroczne wydatki, klienci coraz częściej przenoszą środki na miesiące poza tradycyjnym sezonem (wiosna, jesień – przyp. red.), kiedy ceny reklam są niższe – komentuje Niepsuj. Ponadto część firm, np. te z sektora finansowego, ograniczyła tegoroczne budżety reklamowe. - Ostatnio rozstrzygnięto też sporo przetargów na na obsługę mediową, a wiadomo, że po przetargu wydatki reklamowe spadają – wskazuje Niepsuj. W skali roku wydatki ściął największy reklamodawca, firma Aflofarm. Chociaż akurat we wrześniu br. na reklamę w telewizji Aflofarm przeznaczył 94,19 mln zł (cennikowo) - 17,7 proc. więcej, niż rok temu.

Copy: Copy: Wpływy reklamowe telewizji IV
Create column charts

(RUT, 06.10.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.