Huawei

INNOWACJE PRZECIW WYKLUCZENIU

NA ZAPROSZENIE HUAWEI AŻ 250 START-UPÓW ZGŁOSIŁO POMYSŁY WSPIERAJĄCE GRUPY ZAGROŻONE RÓŻNEGO RODZAJU WYKLUCZENIAMI

Blisko 250 zgłoszeń, trzy miesiące wspólnej pracy i trzy zwycięskie projekty, które otrzymały w sumie 185 tys. zł na rozwój – tak najkrócej można podsumować pierwszą edycję Huawei Startup Challenge – konkursu dla start-upów, organizowanego przez Huawei Polska przy wsparciu Fundacji Startup Hub Poland. Jego pierwsza edycja zakończyła się w maju br.

Celem konkursu było znalezienie odpowiedzialnych społecznie start-upów z Polski i Europy Środkowo-Wschodniej chcących rozwijać się w Polsce. Takich, które tworzą innowacyjne rozwiązania technologiczne na rzecz przeciwdziałania wykluczeniom w wielu wymiarach (m.in. społecznym, kulturalnym, w dostępie do nowoczesnej opieki zdrowotnej itp.). Odpowiedź w postaci niemal 250 zgłoszeń pokazała, że jest to temat bardzo istotny. A także jak wielu jest w Polsce młodych innowatorów ze świetnymi pomysłami.

Uczestnicy konkursu pracowali nad swoimi projektami podczas trzech miesięcy spotkań, warsztatów i sesji mentoringowych. Wzięli udział w spersonalizowanej ścieżce wyzwań składającej się z zadań, opinii ekspertów i kamieni milowych, mających na celu doskonalenie i popularyzację ich rozwiązań. Zdobyta wiedza i wskazówki zaprocentują dalszym rozwijaniem ich pomysłów – bez względu na to, czy znalazły się w gronie finalistów konkursu, czy też nie. Potencjał zgłoszonych rozwiązań oceniła kapituła złożona z 15 wybitnych przedstawicieli świata biznesu, nauki i organizacji pozarządowych. Wybrała ona trzy zwycięskie start-upy, które otrzymały wsparcie w postaci wiedzy, wskazówek i pomysłów na dalszy rozwój od mentorów, a także wsparcie finansowe.

Press

Pierwsze miejsce i 100 tys. zł za rozwój projektu zdobył start-up Wheelstair. Projekt ten łączy różne dziedziny nauki – robotykę, mechatronikę, mechanikę, elektronikę – w celu stworzenia medycznej przystawki do wózków inwalidzkich, umożliwiającej osobom z niepełnosprawnością ruchową pokonywanie barier architektonicznych, które do tej pory były nie do pokonania, np. schodów. Dzięki urządzeniu Wheelstair tylko w Polsce większą niezależność będzie mogło zyskać nawet 570 tys. osób. Drugie miejsce i nagrodę w wysokości 50 tys. zł kapituła przyznała przygotowanemu przez Associated Apps rozwiązaniu The Compass. Jest to pierwszy na świecie inteligentny wirtualny asystent, nawigujący osoby niewidome i niedowidzące wewnątrz obiektów użyteczności publicznej, takich jak centra handlowe, budynki biurowe, dworce, lotniska, muzea czy urzędy. Trzecie miejsce i 35 tys. zł zdobył start-up ParrotOne z rozwiązaniem, które wspiera pracę i komunikację osób z niepełnosprawnościami ruchowymi, np. ze spastycznością mięśni rąk, po udarach. ParrotOne pomaga redukować wykluczenie społeczne i zawodowe, dzięki opracowaniu inteligentnej klawiatury PowerHID. Jej elementem jest aplikacja, będąca jednocześnie komunikatorem z rozbudowanym słownikiem podpowiedzi, który ułatwia pisanie całych wyrazów użytkownikowi, umożliwiając pracę na smartfonach, tabletach i komputerach.

Dzięki wsparciu merytorycznemu, które otrzymały zwycięskie start-upy w ramach programu, a także przyznanym nagrodom finansowym, będą one mogły wprowadzić na rynek swoje produkty, tak aby w niedalekiej przyszłości mogły one przysłużyć się m.in. osobom z niepełnosprawnościami w codziennym funkcjonowaniu w społeczeństwie – być może nie tylko w wymiarze lokalnym, ale i globalnie. Mamy nadzieję, że udzielone innowacyjnym start-upom wsparcie pozwoli im rozwinąć je na tyle, aby mogły przynieść korzyść społeczeństwu i wspierać grupy wrażliwe, tak by czuły się pełnoprawnymi członkami społeczeństwa.

Konkurs wzbudził duże zainteresowanie mediów – materiały online o nim odnotowały ponad 100 tys. odsłon, a informacje w mediach społecznościowych zyskały ponad 1,2 mln zasięgu.

Celem programu Huawei Startup Challenge była stymulacja innowacji mających głębszy wymiar społeczny i cel ten zdecydowanie został osiągnięty. Planowana jest kontynuacja inicjatywy.

Press

KONTAKT

Alicja Tatarczuk
public affairs & CSR manager
tel. 504 925 319
[email protected]

EFEKTY

185 TYS. ZŁ NA REALIZACJĘ PROJEKTÓW otrzymały trzy zwycięskie start-upy. Dostały też wsparcie w promocji ich rozwiązań w Europie Środkowo-Wschodniej i globalnie

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.