Gazeta.pl

GAZETA.PL – MEDIUM ZAANGAŻOWANE

W SWOIM DNA MAMY TROSKĘ O RESPEKTOWANIE PRAW CZŁOWIEKA I JAKOŚĆ ŚRODOWISKA NATURALNEGO

Ostatnie miesiące przyniosły liczne zmiany i niepokoje społeczne. W cieniu pandemii doświadczyliśmy wielkich strajków na rzecz praw kobiet oraz poważnych nadużyć w stosunku do społeczności LGBT+. Wciąż musimy się także mierzyć z pogłębiającym się kryzysem klimatycznym. W Gazeta.pl nie przechodzimy obojętnie obok tych ważnych tematów. Wszystkie zagadnienia, które spędzają nam sen z powiek i o których chcemy informować, zostały zapisane w naszej Deklaracji Redakcyjnej 2021. Podpisała się pod nią każda z redakcji, a użytkownicy mogą nas rozliczyć z efektów prowadzonych działań.

W ramach działań na rzecz społeczności LGBT+ przygotowaliśmy m.in. serial dokumentalny „Rodzina+”, który pokazuje rodziny jednopłciowe wychowujące dzieci w Polsce. Projekt ten przyniósł nam pierwsze miejsce w kategorii Najlepsza kampania społeczna i PR prestiżowego konkursu Global Media Awards organizowanego przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Mediów Informacyjnych INMA. Zaangażowaliśmy się także w Weekend Równości, nie tylko oddając nasze łamy aktywistkom i aktywistom, ale również – jako jedyny portal w kraju – zmieniając logo na tęczowe. W celu edukacji całej branży wydaliśmy darmowy i skierowany do wszystkich mediów poradnik „Jak pisać o osobach LGBT+”. Od 1 lipca br. w Gazeta.pl funkcjonować będzie stanowisko koordynatora treści ds. różnorodności i inkluzywności, które obejmie Wiktoria Beczek. 

Całą redakcją Gazeta.pl angażujemy się również w obronę praw kobiet. W ub.r. dołączyliśmy do Strajku Kobiet i umieściliśmy błyskawicę w naszym logotypie. Udostępniliśmy też publikację „Historia (bez) Polki”, która prezentuje obraz kobiet w podręcznikach do historii używanych w szkołach podstawowych, by pokazać niewesoły stan faktyczny i wywołać poważną dyskusję o kształcie polskiej edukacji.

Press

Po wybuchu pandemii zachęcaliśmy do noszenia maseczek i wspólnie z internautami kupiliśmy respirator. Wspieraliśmy także przedsiębiorców – w serwisie Next.Gazeta.pl pojawiły się materiały dziennikarskie z nowego cyklu specjalnego „#BiznesWalczy”. Redakcja prezentowała w nim obecną sytuację kryzysową z punktu widzenia firm, zachęcając je do walki o przetrwanie i rozwój. Zrealizowaliśmy także kampanię CSR „Gdy to się skończy”. Ważne były dla nas również niezwiązane z pandemią akcje, odpowiadające na bieżące wydarzenia i zapotrzebowanie społeczne. W sierpniu ub.r. w ciągu pięciu dni wraz z czytelnikami i czytelniczkami zebraliśmy ponad 100 tys. zł dla Bejrutu dotkniętego skutkami eksplozji. Po raz kolejny zagraliśmy też razem z WOŚP, zbierając rekordową kwotę 92 196 zł.

Mamy również ambicję, aby być najbardziej zielonym medium w Polsce. Wierzymy, że rolą dziennikarzy jest rzetelne informowanie o kryzysie klimatycznym, dlatego wyodrębniliśmy specjalny dział poświęcony środowisku. Jako pierwszy w Polsce duży portal horyzontalny zdecydowaliśmy się na centralizację działań dotyczących ekologii w ramach specjalnego Green Desku, dzięki czemu możemy tworzyć jeszcze więcej „zielonych” treści. Tak jak aktywiści uważamy, że sprawdzona informacja jest kluczowa w walce o lepsze jutro, dlatego na naszych łamach oddajemy głos naukowcom. W kwietniu br. dołączyliśmy do globalnej inicjatywy Covering Climate Now (CCNow) oraz nawiązaliśmy partnerstwo z Koalicją Klimatyczną. Dodatkowo angażujemy się w liczne ekologiczne inicjatywy, w tym m.in. w akcję Adoptuj Pszczołę. Jesteśmy także przekonani, że temat ekologii jest bardzo istotny z biznesowego punktu widzenia. To dlatego we wrześniu ub.r. ruszyliśmy z inicjatywą „Reklama dla klimatu”, która pozwala zareklamować ekologiczne projekty firm na naszej stronie głównej za symboliczną złotówkę. To realizacja zielonej misji Gazeta.pl, która nie tylko otwiera się co piątek tematem związanym z kryzysem klimatycznym, ale też chce wpływać na branżę medialno-reklamową.

Press

KONTAKT

Karolina Deling-Jóźwik
p.o. dyrektorki programowej
[email protected]

EFEKTY

PONAD 1 MLN UŻYTKOWNIKÓW – tyle wyniósł zasięg akcji „Historia (bez) Polki” w mediach społecznościowych

8 759 RAZY POBRANO PUBLIKACJĘ „Historia (bez) Polki” pokazującą, jak podręczniki historii przedstawiają rolę kobiet

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.