Carlsberg Polska

DLA BEZPIECZEŃSTWA I DOBROSTANU

JAK CARLSBERG POLSKA ZADBAŁ O PRACOWNIKÓW W CZASIE PANDEMII

Od ogłoszenia obostrzeń związanych z pandemią COVID-19 priorytetem Carlsberg Polska było bezpieczeństwo pracowników, zwłaszcza ochrona ich zdrowia poprzez stworzenie bezpiecznych warunków pracy. Spółce zależało na tym, aby nie tylko umożliwić jej nieprzerwane działanie, ale przede wszystkim zapewnić zatrudnionym oprócz bezpieczeństwa także poczucie, że pracodawca dba o ich dobrostan. Toteż nie tylko wdrażano zalecenia Ministerstwa Zdrowia i GIS, ale też dodatkowo podwyższono standardy sanitarne w browarach, np. wprowadzono przerwę między zmianami umożliwiającą dezynfekcję pomieszczeń wspólnych. Firma zadbała także o zdrowie psychicznie wszystkich członków zespołu, by dać im poczucie przynależności, wsparcia i wspólnoty mimo pracy zdalnej i braku bezpośrednich spotkań. I tak stworzono platformę Share2Care, na której każdy pracownik może dzielić się swoimi pomysłami i spostrzeżeniami dotyczącymi pracy zdalnej, a także inspirować kolegów, jak dbać o aktywność i dobre samopoczucie, jak radzić sobie w nowej rzeczywistości, np. z pracą zdalną i opieką nad dziećmi. Zespoły wprowadziły wirtualne spotkania przy kawie, podczas których nie porusza się tematów zawodowych – jest to czas na luźne rozmowy. W poniedziałki wprowadzono warsztaty online „Zdrowa równowaga” z udziałem psychologów i terapeutów. W kulturę firmy na stałe wpisały się też webinaria „Rozwojowe środy” poświęcone m.in. rozwojowi osobistemu, radzeniu sobie ze stresem, prawidłowemu oddychaniu, odżywianiu itp. Z kolei kadra menedżerska mogła wziąć udział w warsztatach online, na których otrzymała wsparcie w zakresie komunikacji z zespołami, w tym umiejętności spostrzeżenia i odpowiedniego zareagowania w trudnej sytuacji zgłaszanej przez pracownika.

Press

Dużą uwagę poświęcono sprawnej komunikacji wewnętrznej. Pojawił się cotygodniowy, piątkowy newsletter z informacjami związanymi z COVID-19, w tym bieżącymi zaleceniami rządu, ważnymi kontaktami, informacjami nt. szczepień. Informacje z newslettera są również na bieżąco publikowane w intranecie. Były to efektywne działania – 98 proc. ankietowanych pracowników firmy zadeklarowało, że wie, gdzie szukać tego typu wiadomości.

Sieć wewnętrzna stała się też miejscem realizacji wielu innych aktywności. I tak przeniesiono do niej Szkolenia Otwarte prowadzone przez pracowników firmy, którzy dzielą się w nich swoją wiedzą i doświadczeniem w dziedzinach, w których są ekspertami. Online odbyły się również okazjonalne wydarzenia nieformalne, jak np. bożonarodzeniowe wspólne pieczenie pierniczków lub Dzień Wiosny w 2021 roku – wszystkie spotkały się z niezwykle entuzjastycznym przyjęciem.

– Obrana strategia przyniosła rezultaty: utrzymaliśmy silny, zaangażowany zespół, dzięki któremu zrealizowaliśmy w 2020 roku zaplanowane cele biznesowe, między innymi na czas wprowadziliśmy na rynek wszystkie nowości oraz utrzymaliśmy ciągłość działania i dostaw – mówi Mieszko Musiał, prezes zarządu Carlsberg Polska.

Press

Oprócz dbałości o wellbeing i bezpieczeństwo pracowników kluczowe dla firmy było w tym czasie również wsparcie społeczności lokalnych. Wcześniej to pracownicy firmy, wolontariusze, realizowali projekty zaspokajające potrzeby tych społeczności, korzystając ze wsparcia spółki w postaci grantów. Pandemia sprawiła jednak, że potrzeby nabrały innego charakteru. Aby pomóc je zaspokoić, w ub.r. Carlsberg Polska wsparł szpitale w miejscowościach, w których działają browary – czyli w Brzesku, Sierpcu i Szczecinie – przekazując im po 200 tys. zł (w sumie 600 tys. zł) na walkę z pandemią COVID-19.

– Na skutek pandemii znaczenie misji Grupy Carlsberg „Warzymy dla lepszego dziś i jutra” nabrało dodatkowego znaczenia i pokazało, jak ważne są działania „tu i teraz”. Postawiliśmy na dbałość o zdrowie, dobre samopoczucie i bezpieczeństwo pracowników oraz na wsparcie dla społeczności lokalnych, po to aby nasza przyszłość była lepsza, bezpieczniejsza. Bez względu na pandemię i sytuację ekonomiczną kontynuujemy te działania, bo wierzymy, że tak po prostu należy – dodaje Mieszko Musiał.

Press

KONTAKT

Beata Ptaszyńska-Jedynak
dyrektor ds. komunikacji
tel. 602 411 680
[email protected]

EFEKTY

3 TYS. OSÓB wzięło udział w szkoleniach, które mimo pandemii Carlsberg zapewnił swoim pracownikom w 2020 roku

98 PROC. PRACOWNIKÓW oceniło, że czuje się dobrze poinformowanych nt. pandemii i kwestii organizacyjnych związanych z COVID-19

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.