BAT Poland

EDUKACJA DLA OCHRONY NIELETNICH

PRZEPIS ZABRANIAJĄCY SPRZEDAŻY WYROBÓW NIKOTYNOWYCH NIELETNIM MUSI BYĆ BEZWZGLĘDNIE PRZESTRZEGANY

Nie sprzedajemy wyrobów nikotynowych nieletnim” – pod takim hasłem eSmoking World, największa multibrandowa sieć dystrybucji e-papierosów w Europie, należąca do British American Tobacco, rozpoczęła ogólnopolską kampanię #ZeroKompromisów. Jej celem jest uświadamianie opinii publicznej, jak ważne dla całej branży nikotynowej w Polsce jest efektywne przestrzeganie przez sprzedawców ustawowego zakazu sprzedaży wyrobów nikotynowych osobom, które nie ukończyły 18. roku życia. Należy apelować o bezkompromisowe respektowanie prawa w tym zakresie. Co więcej, zachęcać do reagowania w sytuacjach, w których mamy wątpliwości co do wieku kupujących wyroby nikotynowe lub kiedy podejrzewamy, że mogą być one nabywane z przeznaczeniem dla osób nieletnich.

Projekt rozpoczął się na początku września 2020 roku – celowo w czasie, który tradycyjnie kojarzymy z powrotem dzieci i młodzieży do szkoły i szczególną troską o ich bezpieczeństwo. W ramach pierwszego etapu kampanii w eSmoking World – sieci liczącej blisko 370 punktów sprzedaży – przeprowadzono cykl szkoleń dla sprzedawców i rozpowszechniono materiały edukacyjne dla dorosłych konsumentów dotyczące odpowiedzialnego korzystania z produktów nikotynowych o potencjalnie obniżonym ryzyku. We wszystkich miejscach, w których sprzedawane są produkty eSmoking World, pojawiły się też plakaty z informacją o kampanii. Osoby nieletnie ani dorośli podejrzewani o to, że robią dla nich zakupy, nie zaopatrzą się w punktach sprzedaży sieci ani w e-papierosy, ani w płyny do nich czy akcesoria.

Do kampanii pod hasłem #ZeroKompromisów przyłączają się kolejne sieci sprzedaży – są to realni sojusznicy w walce z problemem dostępu nieletnich do nikotyny. Mogą to być zarówno przedstawiciele branży e-papierosów, producentów, sprzedawców, jak i sieci handlowe. Niezwykle ważna jest tu solidarność i połączenie sił, by można było liczyć na rzeczywiste, wymierne efekty podjętych działań. – Działając wielotorowo, zarówno jako branża e-papierosów, jak i odpowiedzialni handlowcy, chcemy skutecznie przeciwstawiać się niezgodnym z prawem praktykom i liczymy, że uda się nam wspólnie tworzyć lepsze jutro, zgodnie z nazwą strategii British American Tobacco, czyli „A Better Tomorrow” – mówi Marcin Mielcarz, szef sieci sprzedaży BAT.

Jesteśmy konsekwentni, dlatego tej jesieni planujemy znów intensywnie przypominać o celach kampanii. Chcemy z tym przekazem iść dalej, obejmując akcją kolejne miejsca – punkty w ramach sieci sklepów i stacji benzynowych, w których dostępne są nasze produkty, a jest ich ponad dziesięć tysięcy.

Press

KONTAKT

Joanna Trzaska-Wieczorek, media & external communications manager
[email protected]

EFEKTY

1 TYS. OSÓB PRZESZKOLONO WEWNĘTRZNIE w ramach akcji #ZeroKompromisów

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.