AMS

REKLAMA, KTÓRA WSPIERA ŚRODOWISKO

EKOLOGICZNE ROZWIĄZANIA I PRODUKTY AMS REALNIE WPŁYWAJĄ NA REDUKCJĘ EMITOWANYCH ZANIECZYSZCZEŃ, A TAKŻE POPRAWIAJĄ STAN I WYGLĄD MIAST, WSPIERAJĄC BUDOWĘ SMART CITIES

Meble miejskie zaaranżowane tak, aby łączyć rozwiązania reklamowe z duchem ekologii, były jeszcze do niedawna domeną państw o ugruntowanej od dziesięcioleci gospodarce rynkowej. AMS jest pionierem ich zastosowania w Polsce. Nasze doświadczenia pokazują, że właśnie takich rozwiązań oczekują mieszkańcy i że są one naturalnym kierunkiem rozwoju miast w duchu smart city. A także odpowiednią ofertą dla reklamodawców, którym bliska jest idea zrównoważonego rozwoju i ochrony naszej planety.

Pierwsze kroki na tej drodze postawiliśmy w 2018 roku, stawiając słupy reklamowe zasilane energią słoneczną – nowatorskie technologicznie i minimalistyczne w formie. Dzięki stopniowej wymianie tradycyjnych słupów na nowe, w których zastosowano ogniwa fotowoltaiczne, w ub.r. udało się ograniczyć zużycie energii ze źródeł konwencjonalnych o 8,8 MWh, emisję CO2 o ponad 7 ton, a pyłów o 53 kg!

Rozwijając technologię fotowoltaiczną, uruchomiliśmy w Krakowie prototypowy przystanek „plus-energetyczny”. To pilotażowa instalacja tzw. on-gridowa, włączona do sieci zasilającej Tauronu. Wytwarza energię elektryczną na potrzeby oświetlenia przystanku, a jej nadmiar jest oddawany do sieci, z której w razie potrzeby w okresie zimowym, kiedy fotowoltaika działa mniej wydajnie, uzupełniany jest niedobór.

Stosowanie ogniw fotowoltaicznych odpowiada na ogromne wyzwanie współczesnych czasów, jakim jest redukcja śladu węglowego. Możemy go jeszcze bardziej zmniejszyć dzięki najnowszej ofercie EKO Backlight, którą wprowadziliśmy w br. EKO Backlight to zestaw proekologicznych rozwiązań, na które składają się: energooszczędne oświetlenie LED, zmniejszenie smogu świetlnego poprzez możliwość wyłączania oświetlenia oraz certyfikowany ekologicznie druk materiałów reklamowych. Wprowadzenie tej oferty pozwoli w skali roku na ograniczenie emisji CO2 o ok. 684 tony, zaś cząstek stałych nawet o 6 ton. Dodatkowo od stycznia br. AMS posiada certyfikat EKO Biznes potwierdzający, że zakupiona od Tauronu energia pochodzi z niskoemisyjnych źródeł.

Press

Od lata 2019 roku budujemy sieć EKOwiat – przystanków komunikacji miejskiej, których porośnięte rozchodnikami dachy magazynują wodę deszczową, dzięki czemu są samowystarczalne (nie trzeba ich podlewać), obniżają zapylenie powietrza, absorbują CO2, a w upalne dni zapewniają pod wiatą niższą temperaturę. Są też azylem dla owadów. Wprowadzają do miast więcej zieleni, często w miejscach, w których osiągnięcie tego w inny sposób byłoby praktycznie niemożliwe, i zapewniają więcej biologicznej różnorodności. Dzięki współpracy z Fundacją Szklane Pułapki, aranżując przystanki, uwzględniliśmy pokrycie ich szyb specjalnym nadrukiem, który zapobiega kolizjom ptaków z wiatą. Pierwszy zielony przystanek powstał w ramach projektu społecznego na Woli w Warszawie; jego sukces sprawił, że dziś takie zielone wiaty mają szansę stanąć także w innych dzielnicach Warszawy oraz w Poznaniu, Krakowie i Lublinie.

Jednocześnie wykorzystując siłę reklamową naszego medium, realizujemy kampanie edukacyjne w ramach projektu EKO Inicjatywa AMS.

Zaprezentowane przykłady rozwiązań to więcej niż reklama. W ten sposób realnie wpływamy na kształtowanie miejskiego krajobrazu – wprowadzając produkty i rozwiązania użyteczne i przyjazne środowisku. Takie, które współgrają z życiem współczesnego miasta i odpowiadają na potrzeby jego użytkowników oraz zwiększają akceptację dla reklamy w przestrzeni publicznej. Miasto bowiem to skomplikowany mechanizm zależności społecznych, gospodarczych i przestrzennych, więc rozwiązania, które powstają, powinny uwzględniać istotne dla wszystkich interesariuszy wartości. Myślenie w kategoriach eko to jeden z filarów, na którym opiera się filozofia AMS i którą skutecznie implementujemy w praktyce. Robimy to wszystko w przekonaniu, że tylko harmonijne, w duchu zrównoważonego rozwoju, łączenie przestrzeni publicznej z reklamą ma przyszłość, a reklamodawcy będą coraz częściej wybierali rozwiązania zgodne z taką filozofią.

Press

KONTAKT

Grażyna Gołębiowska
dyrektor marketingu
tel. 502 722 805
[email protected]

EFEKTY

OK. 684 TONY – O TYLE MOŻLIWE JEST ograniczenie emisji CO2 dzięki wprowadzeniu EKO Backlightów z pakietem rozwiązań prośrodowiskowych

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.