Gazeta.pl - Symboliczny koniec epoki seksizmu

PORTAL GAZETA.PL I JEGO PARTNERZY Z HUKIEM ZAMKNĘLI KULTOWY MAGAZYN EROTYCZNY

Tegoroczny Dzień Kobiet Gazeta.pl uczciła w specjalny sposób: wydając ostatni numer pisma „Twój Weekend”. W ten sposób postanowiliśmy symbolicznie podkreślić koniec epoki, w której kobieta była postrzegana wyłącznie jako obiekt seksualny.

„Twój Weekend” był najdłużej ukazującym się w Polsce (27 lat) magazynem erotycznym, pełnym zdjęć roznegliżowanych kobiet i seksistowskich tekstów. Całe pokolenie współczesnych mężczyzn z wypiekami na twarzy kupowało go, by spróbować zakazanego owocu, podglądać „dorosłe sprawy”, czerpać wiedzę o seksie i dziewczynach. Dziś są naszymi ojcami, współpracownikami, szefami, kolegami, często nieświadomymi stereotypów, którymi wciąż się posługują.

W grudniu ub.r. w serwisie Allegro ukazało się ogłoszenie o sprzedaży tego tytułu. Zespół portalu Gazeta.pl natychmiast zdecydował, że kupi magazyn, by go… zamknąć. Wraz z partnerami przygotowaliśmy ostatnie wydanie „Twojego Weekendu”, które stanie się zaczynem szczerej dyskusji o wizerunku płci, relacjach partnerskich, równouprawnieniu i o tym, jak codziennie wprowadzać je w życie. Ostatnie wydanie magazynu wypełniły, przy nawiązaniu do oryginalnego układu pisma i nazw rubryk, treści promujące równość praw i szans obu płci.

Ostatnie wydanie „Twojego Weekendu” ukazało się w nakładzie 20 tys. egz., a także w wersji elektronicznej. Wraz z wprowadzeniem go do sprzedaży na portalu Gazeta.pl została otwarta dyskusja o równości, stereotypach płciowych i partnerskich relacjach. W tym celu stworzyliśmy specjalną stronę Twojweekend.Gazeta.pl. W ten sposób portal poszerzył dotychczas prowadzone działania na rzecz równości (teksty na Kobieta.Gazeta.pl czy Weekend.Gazeta.pl), będące częścią jego aktywności z zakresu CSR.

Press

Zakup, wydanie ostatniego numeru i zamknięcie „Twojego Weekendu” jako asumpt do szeroko zakrojonej dyskusji wsparła kampania obejmująca etap teaserowy (internet, outdoor) i reveal (internet, prasa, kino, outdoor, działania PR). Przyniosła ona spektakularne wyniki: informacje o akcji w mediach trafiły do ponad 4,2 mln osób, a  treści umieszczone w serwisie Twojweekend.Gazeta.pl zanotowały ponad 500 tys. wizyt. Wzmianki o akcji pojawiły się m.in. w „Szkle kontaktowym” i „Dzień dobry TVN”, Radiu Tok FM, Antyradiu, Rock Radiu, Radiu Złote Przeboje, a także, 9 tys. razy, w mediach społecznościowych.

Inicjatorami i pomysłodawcami akcji są VMLY&R Poland i Gazeta.pl, a jej głównymi partnerami – firmy: Mastercard i Bank BGŻ BNP Paribas, Wavemaker, Papaya Films (produkcja wizualna kontentu) oraz Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką.

Część przychodów ze sprzedaży magazynu pozwoli przygotować  (wraz z Fundacją Praktycy Kultury, Facebookiem i VMLY&R) działania edukacyjne i warsztaty równościowe dla nastolatków i rodziców.

Press

EFEKTY

500 TYS. WIZYT odnotowano na stronie zawierającej treści z ostatniego wydania magazynu „Twój Weekend”

PO PONAD 4,2 MLN OSÓB trafiły materiały związane z  projektem Ostatni „Twój Weekend” w mediach

9 TYS. WZMIANEK o akcji ukazało się w mediach społecznościowych

KONTAKT

Magdalena Andrejczuk
specjalistka ds. raportowania danych niefinansowych
dział komunikacji korporacyjnej
Agora SA
507 095 211
magdalena.andrejczuk@agora.pl

Łukasz Majewski
head of PR & communications
VMLY&R
tel. 604 628 074
lukasz.majewski@vmlyr.com

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.