Avon Cosmetics Polska - Moda na zdrowie

TAJEMNICZY PRODUKT, KTÓRY OKAZAŁ SIĘ ŻELEM DO BADANIA USG, ZACHĘCIŁ TYSIĄCE POLEK DO PODDANIA SIĘ PROFILAKTYCZNEJ DIAGNOSTYCE

Choć mamy XXI wiek, młode Polki niechętnie zgłaszają się na badania profilaktyczne piersi. Powód? Boją się wyniku, nie akceptują własnego biustu i wstydzą się rozebrać, nawet przed lekarzem. Tymczasem rak piersi jest od lat najczęściej diagnozowanym nowotworem złośliwym u kobiet w Polsce.

Dlatego Avon od ponad 20 lat w ramach kampanii „Avon Kontra Rak Piersi” prowadzi działania zwiększające świadomość zagrożenia rakiem piersi i jego profilaktyki. Jednym z nich jest projekt Gabinety z Różową Wstążką i dofinansowanie co roku tysięcy badań USG piersi.

W ub.r. rejestrację na bezpłatne badania poprzedziła kampania edukacyjna „Coś do nich mam”, zorganizowana przez Fundację Rak’n’Roll z marką Avon jako głównym partnerem. Jej celem było przekonanie kobiet, że wszystkie piersi są piękne, a najważniejsze jest to, żeby były zdrowe, zaś ich regularne badania powinny być elementem dbania o siebie, takim jak wizyta u kosmetyczki czy fryzjera.

Press

Działania rozpoczęły się 15 października, w Dzień Zdrowia Piersi, inauguracją wyjątkowego produktu do każdego rodzaju piersi: niesymetrycznych, z rozstępami, dużych, małych... Tego samego dnia liczne gwiazdy i influencerki, w tym ambasadorka marki Avon Małgorzata Rozenek-Majdan, poinformowały w internecie o pojawieniu się nowego produktu i o tym, którą jego wersję wybrały dla siebie. Dopiero w kolejnym kroku zdradziły, że produkt tak naprawdę nie jest rewolucyjnym kosmetykiem, a żelem służącym do przeprowadzania badań USG. Pokazały, który żel wybrały dla siebie, i namawiały swoje fanki do tego, by zadbały o swoje piersi i zapisały się na badania USG.

Komunikacja prowadzona na kanałach popularnych Polek, a także marki Avon i Fundacji Rak’n’Roll zachęcała do rejestrowania się na USG piersi za pomocą prostego narzędzia – bota Booblabla, który odnajdywał Gabinet z Różową Wstążką najbliższy lokalizacji internautki, a dodatkowo wskazywał najbliższy gabinet wykonujący takie badanie odpłatnie.

Kampania zachęciła do badania: 80 proc. kobiet, które zapisały się na badania diagnostyczne piersi, a blisko 50 proc. tych, które już takie badania wykonały, twierdzi, że zrobiły to pod wpływem akcji „Coś do nich mam” (cała pula dofinansowanych badań została wykorzystana). Ponadto kampania wygenerowała 25 mln zasięgu w mediach społecznościowych i 130 publikacji w tradycyjnych mediach.

Pozwoliło to przełamać temat tabu, a komunikację ważnych tematów wprowadzić do świata lifestyle.

Kampanię przygotowała agencja DDB & Tribal przy udziale partnerów.

Press
Press

EFEKTY

7 TYS. DARMOWYCH badań USG piersi przeprowadzono w ub.r. w Gabinetach z Różową Wstążką dzięki wsparciu marki Avon

25 MLN WYNIÓSŁ zasięg komunikacji kampanii „Coś do nich mam” w mediach społecznościowych

81 PROC. KOBIET zaczęło uważać, że USG piersi to podstawowa pielęgnacja (badanie efektywności kampanii „Coś do nich mam”, Pollster, luty br.)

KONTAKT

Ewa Grzech
communication manager
Avon Cosmetics Polska
ewa.grzech@avon.com

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.