Wydanie: PRESS 05-06/2018

Jak monitorować internet?

Zadzwonił do mnie ostatnio znajomy redaktor i zapytał, jakie są skuteczne metody monitorowania interesujących redakcję tematów w internecie, które może wykorzystać redaktor dyżurny. – Jest ich mnóstwo – odpowiedziałem

Ilekroć jestem w jakiejś redakcji, lubię przyglądać się organizacji pracy redaktora dyżurnego. Patrzę uważnie, w jaki sposób oraz jakie informacje zbiera. Oprócz zwyczajowej telefoniady po rzecznikach różnych służb drugim z głównych zadań dyżurnego jest monitoring mediów, zwłaszcza portali konkurencyjnych mediów. Ale jest też rzecz szczególnie cenna i trochę trudniejsza – monitoring tematów.

MONITORING MEDIÓW

Najczęściej monitoring mediów odbywa się tak, że dyżurny w przeglądarce internetowej wpisuje lub wybiera z zakładek linki adresów konkurencyjnych mediów, obserwowanych instytucji i urzędów i patrzy, co nowego się na nich pojawiło. Proste... ale mało efektywne. Ja sam ostatni raz robiłem to mniej więcej 20 lat temu.

Zdecydowanie lepszym sposobem jest odpowiednie użycie wyszukiwarki Google. Do dobrego ustawienia wyszukiwarki, by sama za nas szukała nowych, interesujących nas treści, trzeba użyć tzw. operatorów, które pozwalają ograniczyć zakres wyszukiwania.

Stanisław M. Stanuch

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.