Wydanie: PRESS 12/2012

10 przykazań, jak wygrać 10 sekund

Politykom i piarowcom pod rozwagę: jakich błędów unikać, udzielając wypowiedzi do kamery

Czasy, gdy wypowiedź bohatera w programie informacyjnym mogła trwać nawet pół minuty, to już historia. Dziś jeśli chcesz, by twoja wypowiedź do kamery znalazła się w materiale, który trafi na wizję – do serwisu informacyjnego jako tzw. setka – powinieneś się zmieścić w 10 sekundach. Nawet jeśli dziennikarz nagrywa rozmówcę 5–10 minut, większość tego materiału trafia do kosza. W relacji reporterskiej, która trwa ok. dwóch i pół minuty, umieszczanie setek dłuższych niż 10 sekund nie zdarza się już często. Dlatego jeśli umówiłeś siebie lub swojego szefa na rozmowę z reporterem telewizyjnym, warto wiedzieć, jak wygrać owe cenne 10 sekund.

Opracował Maciej Kozielski

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.