media reklama
19.11.2019 wtorek
Press
PresserwisPrenumerataKsięgarniaReklamaKontakt
w najnowszym "Press"
A A A Drukuj Opinia Wyślij RSS
Press 12 (179) Koniec etatów
Sprawdziliśmy, ile się zarabia w warszawskich mediach

Paradoksalnie w 2010 roku nie musieli mieć wielkich powodów do zadowolenia ci, którzy znaleźli stałą pracę w redakcji. Nie tylko dlatego, że musieli się zadowolić niższymi zarobkami. Co raz więcej warszawskich mediów nie zatrudnia na etatach. „Umowa o dzieło albo proszę założyć własną działalność gospodarczą” – słyszeli dziennikarze. Zadowoleni mogą być ci, którzy nie musieli zmieniać pracy. Im zarobki obcięto dwa lata temu, ale i tak wciąż zarabiają więcej od tych, którzy do redakcji przyszli w br. W redakcjach prasowych zamiast prawie 10 tys. zł, które proponował np. kiedyś „Dziennik”, dziś trzeba się na starcie zadowolić 3 tys. zł. Inni wydawcy w br. zaczęli zapewniać, że drgnął rynek reklamowy, ale jednocześnie w najlepszym razie dziennikarzom i redaktorom nie obniżali stawek. Jeden z szefów dużego wydawnictwa powiedział, że koszty pracy dziennikarzy to nie jest już duża część wydatków w mediach. Należy mieć nadzieję, że wydawcy i nadawcy przestaną się wkrótce przyglądać, czy dziennikarze nie za dużo zarabiają.
W grudniowym „Press” prezentujemy przegląd zarobków w 2010 roku w stołecznych mediach, który sporządziliśmy na podstawie danych uzyskanych od pracowników.

Oto fragment tego raportu (podajemy kwoty netto, o ile nie zaznaczono inaczej):

Wynagrodzenia miesięczne
- dziennikarz „Polityki” 5000–15 000
- czołowy reporter tygodnika „Newsweek Polska” (ma własną firmę) 15 000
- dziennikarz „Przekroju” (zatrudniony na firmę + wierszówka) 6000–8000
- doświadczony dziennikarz w agencji informacyjnej 6000 (brutto)
- dziennikarz ekonomiczny „Gazety Wyborczej” z kilkuletnim stażem 5000
- dziennikarz w pismach typu people Wydawnictwa Bauer 3500–4000
- didżej w stacji ponadregionalnej 4000–7500
- reporter Informacyjnej Agencji Radiowej 2500–6500 (brutto)
- reporter w Tok FM 3500
- reporter w Radiu Kolor 800
- znany reporter głównego wydania „Faktów” TVN 20 000 (brutto)
- reporter głównego wydania „Wiadomości” 10 000 (brutto)
- dziennikarz newsowy (22 dyżury w miesiącu) w Superstacji 3300
- dziennikarz/redaktor w Onet.pl 5000
- dziennikarz w dużym portalu informacyjnym (na umowę-zlecenie) 3000–3500
- dziennikarz w serwisie poradnikowym Wieszjak.pl 2000

Produkty
- tekst do „Newsweek Polska” 800–1000
- reportaż na kolumnę w „Magazynie” „Dziennika Gazety Prawnej” 420 (brutto)
- wywiad na 10 tys. lub więcej znaków w miesięcznikach „Kobieta i Życie”, „Świat Kobiety”, „Tina” 1000 (brutto)
- wywiad z gwiazdą na 2,5 tys. znaków dla magazynu plotkarskiego 450 (brutto)
- czołówka dla „Dziennika Gazety Prawnej” 200 (brutto)
- tekst na kolumnę w dodatku do tabloidu 200
- notka z zagranicy dla Polskiej Agencji Prasowej 150
- prowadzenie cotygodniowej audycji w radiu ponadregionalnym 1200 (brutto)
- prowadzenie poranka w Tok FM (za audycję) 500
- prowadzenie audycji w innej stacji Agory 100
- materiał w głównym wydaniu „Wiadomości” TVP 1 500–600 (brutto)
- materiał reporterski w Superstacji 150–250
- tekst 3–4 tys. znaków na strony gospodarcze w Onet.pl 250
- dyżur w redakcji online w dzienniku ogólnopolskim 140

Więcej płac dziennikarzy, redaktorów i szefów mediów w grudniowym „Press”

2010-12-02dodaj opinię : wyślij znajomemu : powrót
« poprzedni
Press 11 (178) Logomotywy 2
 
Galeria ponad stu tytułów prasowych
 

"Press" na tablet w wersji online do kupienia na Spoti.pl 
 
"Press" 11/2015
Press
Nowy numer w sprzedaży
od 30 września
 

zamów prenumeratę!



specjalna oferta prenumeraty dla wszystkich studentów
 
 

Dołącz do dziennikarzy, redaktorów, fotoreporterów, którzy prezentują swój dorobek na Press.pl.
Bazę z profilami przeglądają dysponujący zleceniami w mediach.
 
 

gadżety w prasie

Zobacz, co można obecnie kupić z polską prasą
 

najczęściej czytane newsy w tygodniu

 

iGoogle

Press
www.press.pl
Press sp. z o.o. sp.k.
ul. Trybunalska 3
60-325 Poznań
Grand Press
www.grandpress.pl
Grand Press Photo
www.grandpressphoto.pl
Presserwis
www.presserwis.pl
Press Euro
www.presseuro.pl
Press Cup
www.presscup.pl
© Press sp. z o.o. sp.k. Za pozycjonowanie tego serwisu odpowiada Sunrise System.