media reklama
24.09.2020 czwartek
Press
PresserwisPrenumerataKsięgarniaReklamaKontakt
w najnowszym "Press"
A A A Drukuj Opinia Wyślij RSS
Press 9 (176) Antyranking PR
Dziesięć najgorszych akcji public relations

Miało być lepiej, a wyszło gorzej. Chciano zażegnać kryzys, a jeszcze go pogłębiono. Firma zamierzała wzmocnić swój wizerunek, lecz raczej go osłabiła. Fachowcy od public relations bez wahania wskazują działania wizerunkowe firm na polskim rynku, które odniosły skutek odwrotny do oczekiwanego.
Z pomocą specjalistów od public relations przygotowaliśmy ranking najgorszych działań, które miały wzmocnić, a nawet ratować wizerunek firmy, lecz skutek był odwrotny. Jury składało się z osób na co dzień zajmujących się PR, reprezentujących 15 firm i instytucji. Zestawienie najgorszych akcji public relations otwierają:


Reakcja Polskiego Związku Piłki Nożnej na założenie przez kibiców serwisu Koniecpzpn.pl oraz stowarzyszenia S.O.S. dla Polskiej Piłki (ponad 300 tys. członków). Kibice domagali się odwołania prezesa i zarządu PZPN oraz wyłonienia ich następców – „wysokiej klasy specjalistów” (grudzień 2009–2010)

W uzasadnieniu jurorzy pisali m.in.: „Skoncentrowanie się na walce z kibicami zamiast na dialogu wywołuje kolejne fale krytyki i dalej osłabia wizerunek PZPN. Nieprzygotowanie się do odpowiedzi na zarzuty, brak rzeczowych argumentów, często wręcz śmieszne wypowiedzi zarządu PZPN, na żenująco niskim poziomie – nasycone chamstwem i ignorancją.”



Druga odsłona kampanii „Stop pneumokokom” – akcji informacyjnej na temat zagrożeń i profilaktyki chorób pneumokokowych wśród dzieci. Hasło: „Masz prawo pytać, masz prawo wiedzieć”. Prowadzona była w imieniu firmy farmaceutycznej Wyeth, producenta szczepionek Prevenar (październik 2007)

Z uzasadnienia: „Kampania komercyjna udająca społeczną – powiązanie akcji społecznej z produktem danej firmy jest karygodne. Kampania promowała konkretny (i drogi) produkt. Oparto się na straszeniu rodziców groźnymi chorobami, na które mogą zachorować ich dzieci.”



Reakcja firmy Dr.Oetker na powstały trzy lata wcześniej, lecz wysoko pozycjonowany w Google, wulgarny wpis na blogu Kominka („Dr.Oetker, ty pizdo!”) na temat jakości jej budyniu (czerwiec 2009)

Z uzasadnienia: „Klasyczne odpalenie armaty PR w kierunku wróbla, który zamiast ze strachu spaść z gałęzi, umiejętnie odparł atak, ośmieszając strzelającego.”


Podjęta przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości próba zażegnania kryzysu wywołanego zamieszaniem w przyznawaniu dofinansowań w ramach programu PO IG 8.1 (wspieranie działalności gospodarczej w dziedzinie gospodarki elektronicznej), przeznaczonych na „projekty mające na celu świadczenie usług drogą elektroniczną” (marzec 2010)

Z uzasadnienia: „Na początku zabrakło rzetelnej informacji, a później przyznania się do błędu. Zrzucanie winy, przesuwanie odpowiedzialności, znamienna wypowiedź pani prezes dla „Faktów” – nie umiała odpowiedzieć na ani jedno pytanie.”



Cały antyranking wraz z pełnymi uzasadnieniami jurorów we wrześniowym numerze „Press”

2010-09-03dodaj opinię : wyślij znajomemu : powrót
« poprzedni
Press 8 (175) Zawód w zawodzie
następny »
Press 9 (176) Bez przedawnienia
 
Galeria ponad stu tytułów prasowych
 

"Press" na tablet w wersji online do kupienia na Spoti.pl 
 
"Press" 11/2015
Press
Nowy numer w sprzedaży
od 30 września
 

zamów prenumeratę!



specjalna oferta prenumeraty dla wszystkich studentów
 
 

Dołącz do dziennikarzy, redaktorów, fotoreporterów, którzy prezentują swój dorobek na Press.pl.
Bazę z profilami przeglądają dysponujący zleceniami w mediach.
 
 

gadżety w prasie

Zobacz, co można obecnie kupić z polską prasą
 

najczęściej czytane newsy w tygodniu

 

iGoogle

Press
www.press.pl
Press sp. z o.o. sp.k.
ul. Trybunalska 3
60-325 Poznań
Grand Press
www.grandpress.pl
Grand Press Photo
www.grandpressphoto.pl
Presserwis
www.presserwis.pl
Press Euro
www.presseuro.pl
Press Cup
www.presscup.pl
© Press sp. z o.o. sp.k. Za pozycjonowanie tego serwisu odpowiada Sunrise System.