Temat: biura reklamy

Wydanie: BIURA REKLAMY 2022

TikTok

SYLWIA CHADA general manager TikTok CE

TikTok to najbardziej dynamicznie rosnąca platforma rozrywkowa na świecie. W ub.r. przekroczyła miliard użytkowników w skali globalnej i zrobiła to najszybciej spośród wszystkich marek opartych na społeczności użytkowników. Europa Centralna, w tym Polska, to rynek, na którym TikTok rozwija się najszybciej. W Europie już kilka miesięcy temu z platformy korzystało 100 mln aktywnych użytkowników, a liczba ta stale rośnie. Dziś to dojrzała i wartościowa platforma mediowa, której użytkownicy są ponadprzeciętnie otwarci na komunikację marketingową: 72 proc. z nich deklaruje, że nie ma nic przeciwko obecności treści od marek na platformie, a 63 proc. twierdzi, że lubi reklamy i je ogląda.

Naszym kluczowym atutem oraz ofertą jest wsparcie naszych partnerów w osiąganiu wzrostu ich marek oraz biznesów. W 2021 roku w naszym regionie setki topowych marek, takich jak New Balance, Maybelline, CCC, OnlyBio i wiele innych zrealizowało tysiące kampanii, z kwartału na kwartał blisko dwukrotnie zwiększała się liczba aktywnych kont reklamowych na TikToku.

Dzięki prostemu i angażującemu formatowi in-feed video i doświadczeniu na pełnym ekranie z zawsze włączonym dźwiękiem platforma skutecznie przyciąga uwagę odbiorcy, pozwalając efektywnie zrealizować cele: od budowania zasięgu i świadomości do generowania leadów oraz sprzedaży. Jesteśmy dumni z tego, że w 2021 roku TikTok po raz drugi z rzędu stanął na czele badania topowych mediów i platform ad equity study przygotowanego przez firmę Kantar.

Ważnym elementem strategii i przewagi TikToka w regionie jest rozwój produktów reklamowych. W ub.r. znacząco poszerzyliśmy ich gamę. Postawiliśmy na opcje zwiększające elastyczność w zakupie naszego inventory, co pozwoliło klientom precyzyjnie planować, a następnie realizować metryki mediowe. Równolegle rozwijaliśmy formaty reklamowe współtworzone przez twórców, które zostały bardzo dobrze przyjęte przez użytkowników, co z kolei naturalnie przełożyło się na wyniki kampanii.

W 2022 roku zaoferujemy naszym partnerom rozwiązania do skutecznej samoobsługowej aktywności brandingowej. Jeszcze bardziej ułatwimy tworzenie kreacji na platformie dzięki skalowanej produkcji kreatywnej wspieranej przez twórców, narzędzia platformy i naszych partnerów. Ponadto zamierzamy wyjść naprzeciw potrzebom klientów z segmentu e-commerce, wprowadzając rozwiązania, które umożliwią sprzedaż produktów bezpośrednio przez konto reklamowe na platformie. Na koniec wprowadzimy nowe możliwości pomiaru wpływu kampanii i lepszego zrozumienia odbiorców, do których docierają kampanie na TikToku.

LUDZIE

Sylwia Chada
general manager TikTok CE
[email protected]

Rafał Drzewiecki
head of marketing CE
[email protected]

Iwona Kołodziejek
head of key account sales CE
[email protected]

Rafał Kaniecki
head of agency sales CE
[email protected]

Kuba Klimczyk
head of client service CE
[email protected]

KONTAKT

ul. Krucza 50
00-025 Warszawa
[email protected]
TikTok.com

HIT 2021

Rok 2021 był pierwszym rokiem oficjalnej działalności TikToka w Polsce i przebiegał pod hasłem stabilizacji biznesu i równocześnie od razu zaspokajania ciągle rosnącego popytu na jego ofertę. Umiejętność konsumpcji tegoż przyniosła (w skali regionu) wynik w postaci pięciokrotnego wzrostu biznesu oraz uzyskania jednej z najlepszych dynamik rozwoju na świecie i bodaj najlepszej w Europie. Nie był to przyrost skokowy, ale sukcesywny i stabilny – w ciągu całego roku wynosił średnio 16 proc. MOM. Żaden inny biznes cyfrowy w Europie nie był w stanie zbliżyć się do tego wyniku. Dzięki optymalizacji portfolio klientów poczynione zostały znaczne postępy w zakresie rozszerzania i dywersyfikacji naszych wskaźników przychodów.

2021 to także okres, w którym pojawiło się na platformie wiele marek, także tych największych. W efekcie w każdym kwartale ub.r. notowany był dwukrotny wzrost liczby aktywnych kont reklamowych. Zostało zrealizowanych tysiące kampanii, ale prawdziwą kulminację przyniósł ostatni kwartał, w którym zapotrzebowanie marketerów na obecność na TikToku skutkowało pełnym wyprzedaniem wszystkich formatów reklamowych premium.

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.