Temat: biura reklamy

Wydanie: BIURA REKLAMY 2022

Grupa Eurozet

EWA ROSIEWICZ prezes Grupy Eurozet, dyrektor biura reklamy

Rok 2021 natchnął optymizmem: przychody stopniowo wracały do poziomu z roku 2019. Wprowadzone w 2020 roku zmiany w strukturze sprzedaży i położenie większego nacisku na współpracę z klientami bezpośrednimi przyniosły oczekiwane efekty. W tym segmencie przychodów Grupa Eurozet odnotowała wyraźne wzrosty, a naszym głównym produktem niezmiennie pozostały pakiety wysokozasięgowe, czyli Zet Barometr+ i Zet Total. W ub.r. udało się poszerzyć Pakiet Niezależnych o trzy nowe stacje lokalne – dziś liczy 61 rozgłośni, a Zet Total 95. Stacje radiowe Grupy utrzymały stabilną pozycję w udziale w czasie słuchania. W fali VII–IX badania Radio Track Radio Zet uzyskało wynik 14,5 proc. – najlepszy od 2014 roku, a ostatnia fala w 2021 roku przyniosła wzrost udziału rok do roku o 1,2 pproc.

Z kolei oferta serwisów internetowych Grupy została poszerzona o treści premium: magazyn weekendowy na Radiozet.pl, tematyczne podcasty, ekskluzywne informacje pozyskiwane przez dziennikarzy, którzy dołączyli do zespołu. Serwisy internetowe Grupy Eurozet zamknęły rok z 11,1 mln realnych użytkowników i 16. miejscem wśród wszystkich podmiotów internetowych. Kolejny rok z rzędu wzrosły przychody z reklam online, na które pracował rozbudowany w ub.r. dział sprzedaży internetowej.

W segmencie eventów trudny okazał się początek roku. Decyzje rządu praktycznie zamknęły możliwości działania w czasie ferii zimowych. Ale od kwietnia wszystko wróciło do normy: udało się zorganizować kolejne edycje wiosennych i letnich projektów.

Podobnie jak w latach minionych, Grupa Eurozet nieustająco pracuje nad optymalnym wykorzystaniem synergii między radiem, eventami i digitalem. Dotyczy to zarówno oferty antenowej, jak i tej kierowanej do reklamodawców. Dużą uwagę będziemy przykładać do dalszego rozwoju oferty sponsoringowej i pozyskiwania klientów bezpośrednich, w tym tych, którzy dotąd nie korzystali z reklamy radiowej.

Biorąc pod uwagę sprzedażową rolę radia w komunikacji marketingowej klientów, rok 2022 powinien być równie udany dla branży jak ten miniony.

LUDZIE

Ewa Rosiewicz
prezes Grupy Eurozet
dyrektor biura reklamy 

KONTAKT

ul. Żurawia 8
00-503 Warszawa
tel. 22 583 31 00
[email protected]
Eurozet.pl

MEDIA

Radio: Radio Zet – liczba słuchaczy: 4,5 mln, Antyradio – liczba słuchaczy: 885 tys., Meloradio – liczba słuchaczy: 405 tys., Chillizet – liczba słuchaczy: 107 tys., Radio Plus – liczba słuchaczy: 710 tys., 61 stacji Pakietu Niezależnych; łączny zasięg stacji Grupy Eurozet + Pakiet Niezależnych: 7,9 mln słuchaczy (Radio Track, X–XII 2021, 15+, wszystkie dni tygodnia)

Internet: Radiozet.pl – realni użytkownicy: 10,4 mln, Antyradio.pl – realni użytkownicy: 2 mln, Planeta.pl – realni użytkownicy: 1,5 mln oraz dwa inne serwisy internetowe; wszystkie serwisy internetowe Grupy Eurozet– realni użytkownicy:
11,1 mln (Mediapanel, XII 2021)

Eventy: „Majówka Radia Zet”, „Przebojowe kino Radia Zet”, „Aktywne lato Radia Zet”, „Wielka trasa śniadaniowa Radia Zet”

HIT 2021

Stacje radiowe Grupy Eurozet utrzymały stabilną pozycję w udziale w czasie słuchania. W fali VII–IX badania Radio Track Radio Zet uzyskało udział w czasie słuchania na poziomie 14,5 proc., co było najlepszym wynikiem stacji od 2014 roku. W ostatniej fali 2021 roku Radio Zet miało 13,4 proc. udziału, co oznacza jego wzrost rok do roku o 1,2 pproc.

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.