Maciej Świrski ignoruje ultimatum  |  WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Maciej Świrski ignoruje ultimatum  |  WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Maciej Świrski ignoruje ultimatum  |  WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Listopad 24, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Lidl testuje sprzedaż prasy

Lidl ma ponad 700 sklepów w całej Polsce (fot. Jakub Kaminski/East News)

Sieć dyskontów Lidl w 11 sklepach rozpoczęła testową sprzedaż prasy. Na razie nie wiadomo, czy gazety na stałe zagoszczą w jej ofercie. - Jeśli sieci będą konkurować ze sobą, dystrybutorzy mogą uzyskać lepsze warunki dla prasy – komentuje Zbigniew Benbenek, wiceprezes Izby Wydawców Prasy.

"Wiadomości Handlowe" podały, że w wybranych sklepach sieci można kupić m.in. tygodniki: "Polityka", "Newsweek Polska", "Tygodnik Powszechny", "Gazeta Polska", "Sieci" i "Angora", magazyn "CD-Action", miesięczniki: "Twój Styl", "Zwierciadło", "Elle" i "Vogue", a także tytuły dla dzieci.

- Odpowiadając na potrzeby klientów, w 11 sklepach Lidl rozpoczęliśmy test regału prasowego czy też tzw. stojaka prasowego. Dalsze decyzje w tym zakresie i ewentualne wprowadzenie projektu na stałe we wszystkich sklepach zależy od wyników prowadzonych testów – przekazała nam Aleksandra Robaszkiewicz, head of corporate communications & CSR Lidl Polska. - Sprawdzamy różne zestawienie tytułów: staramy się zapewnić odpowiedni dobór prasy codziennej, tytułów ogólnoinformacyjnych, biznesowych, ale i też czasopism rozrywkowych – dodała. Sieć nie odpowiedziała na pytanie, w których lokalizacjach obecnie trwają testy.

Do pomysłu pozytywnie odnoszą się członkowie Izby Wydawców Prasy. - Im więcej sieci będzie sprzedawać prasę, tym lepiej – mówi Zbigniew Benbenek, wiceprezes IWP i przewodniczący rady nadzorczej Grupy ZPR Media. - Lidl bardzo dobrze się rozwija, podobnie jak Żabka, to jest nadzieja dla prasy. Żabki stają się dużym konkurentem dla Biedronki, jeśli te sieci konkurują ze sobą, dystrybutorzy mogą dzięki temu uzyskać lepsze warunki dla prasy. W tym trudnym okresie to pozytywna informacja - podkreśla.

Z nadzieją na testy patrzy też Stowarzyszenie Gazet Lokalnych. - Będziemy chcieli się z nimi skontaktować. Skoro myślą o prasie, to dlaczego nie o lokalnej? - mówi prezes SGL Ryszard Pajura.

Prasę sprzedaje też sieć Biedronka. W czerwcu w 160 sklepach w południowej i wschodniej Polsce rozpoczęto pilotażową sprzedaż czterech tygodników lokalnych ("Tygodnika Zamojskiego", "Tygodnika Podhalańskiego", "Tygodnika Siedleckiego" i "Nowin Raciborskich"). Pilotaż miał trwać do końca sierpnia, ale tytuły w dalszym ciągu znajdują się w ofercie dyskontu. Biedronka na razie nie informuje o wynikach testów.

(JSX, 24.11.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.