Dział: PRASA

Dodano: Wrzesień 24, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Onet, "Rz" i TVN 24 najczęściej cytowane, "Press" na czele magazynów

Najbardziej opiniotwórczym tytułem wśród dzienników była w sierpniu "Rzeczpospolita" (fot. Pixabay.com)

Portal Onet.pl z ponad 5,2 tys. cytowaniami znalazł się na czele zestawienia najbardziej opiniotwórczych mediów w sierpniu – wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów. Magazyn "Press" wrócił na pozycję lidera w swojej kategorii.

Najczęściej cytowanymi materiałami w Onecie były m.in. sprawa ustępstw Polski podczas negocjacji ze Stanami Zjednoczonymi nad Wspólną Deklaracją Współpracy Obronnej oraz rozmowa z Bronisławem Komorowskim. Na kolejnych miejscach za Onetem (5215) w rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów znalazły się: dziennik "Rzeczpospolita" (3445 cytowań) i telewizja TVN 24 (3370). 

 

Press

Wśród stacji telewizyjnych najwięcej cytowań po TVN miały w sierpniu: Polsat News (2014) i TVPInfo (716).

Wśród stacji radiowych największą liczbę wzmianek miały: RMF FM (2207), Program I Polskiego Radia (1077) i Polskie Radio 24 (891). Znaczący wzrost zanotowało Radio Gdańsk (250), któremu prezes PKN Orlen Daniel Obajtek udzielił wywiadu na temat przejęcia przez koncern Grupy Lotos.

W zestawieniu najczęściej cytowanych portali internetowych na podium znalazł się Onet.pl (5215), a za nim Wp.pl (2016) i Money.pl (904).

Z kolei najbardziej opiniotwórczymi dziennikami w sierpniu były: "Rzeczpospolita" (3445), "Dziennik Gazeta Prawna" (1762) i "Super Express" (1552).

Wśród tygodników i dwutygodników na czele jest dwutygodnik "Wspólnota" (679), który liderem został za sprawą publikacji rankingu zamożności polskich samorządów. Następne w tej kategorii były tygodniki "Wprost" (440) i "Sieci" (323).

Natomiast najczęściej cytowanym tytułem w kategorii miesięczniki i dwumiesięczniki był w sierpniu magazyn "Press" (208) przed "Forbesem" (132) i "Perspektywami" (73).

Press

W kategorii najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomicznym i biznesowym na czele są: "Rzeczpospolita" (3445), "Dziennik Gazeta Prawna" (1762) i "Puls Biznesu" (418). Z kolei w rankingu mediów o profilu biznesowym i ekonomicznym obejmującym serwisy internetowe na pierwszym miejscu jest Money.pl (904), na drugim Businessinsider.com.pl (269), a na trzecim Bankier.pl (204).

Najbardziej opiniotwórcze z mediów regionalnych to: Radio Gdańsk (250), Radio Wrocław (146) i "Głos Wielkopolski" (129).

Analizę częstotliwości cytowań przez inne media przeprowadzono na podstawie 41 260 przekazów z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych. Badanie dotyczy okresu 1-31 sierpnia 2020 roku.

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(BAE, 24.09.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.