Dział: TELEWIZJA

Dodano: Styczeń 17, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

UOKiK wydał warunkową zgodę ws. przejęcia Multimedia Polska przez Vectrę

Wstępne porozumienie w sprawie sprzedaży Vectra i Multimedia Polska podpisały pod koniec sierpnia 2018 roku (fot. Pixabay.com)

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał warunkową zgodę na przejęcie przez Vectrę konkurencyjnej sieci kablowej Multimedia Polska. Finalizacja transakcji ma nastąpić do końca stycznia.

Zgodnie z decyzją UOKiK, Vectra będzie musiała sprzedać sieć należącą do niej lub Multimedia Polska w ośmiu miejscowościach (Gorzowie Wielkopolskim, Kwidzynie, Łowiczu, Olsztynie, Ostródzie, Pogórzu, Pruszczu Gdańskim i Stargardzie). Zgoda zakłada, że Vectra będzie musiała utworzyć spółki, do których przeniesie mienie z każdego z wymienionych miast (m.in. umowy z abonentami, infrastrukturę telekomunikacyjną, umowy z pracownikami, dokumentację księgową i techniczną oraz bazy abonentów). Następnie te spółki mają zostać sprzedane niezależnemu inwestorowi. "Do czasu sprzedaży nowe spółki będą musiały świadczyć usługi dostępu do płatnej telewizji oraz szerokopasmowego internetu stacjonarnego na poziomie nie gorszym niż wcześniej Vectra lub Multimedia" - czytamy w komunikacie urzędu.

Kolejnym warunkiem jest umożliwienie abonentom z 13 miejscowości (Barcin, Inowrocław, Kruszwica, Lubicz Dolny, Łęczyca, Mogilno, Nakło nad Notecią, Piechcin, Słubice, Strzelno, Suwałki, Szubin, Świnoujście) swobodnej zmiany dostawcy świadczące usługi. "W ciągu siedmiu miesięcy od uprawomocnienia się decyzji Vectra musi poinformować klientów, że w czasie kolejnych dziewięciu miesięcy mogą bezpłatnie rozwiązać umowę dostępu do płatnej telewizji i/lub szerokopasmowego stacjonarnego dostępu do internetu" - podał urząd.

Wstępne porozumienie w sprawie sprzedaży Vectra i Multimedia Polska podpisały pod koniec sierpnia 2018 roku. Pod koniec września 2018 roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów skierował do drugiego etapu postępowanie w tej sprawie. W listopadzie 2018 roku większościowi akcjonariusze i zarząd Multimedia Polska poinformowali, że odstąpili od planowanej transakcji. Mimo to Vectra nie wycofała wniosku do UOKiK-u.

Vectra na koniec czerwca 2019 roku miała 1 mln abonentów. Multimedia Polska nie podaje, ilu klientów korzysta z usług operatora. Na koniec 2017 roku firma miała 752,7 tys. abonentów.

Galeria: Telewizyjne hity 2019 roku

(KOZ, 17.01.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.