Po nieudanej promocji "Sprytnie i tanio" Lidl prowadzi akcję edukacyjną i szkolenia
(fot. Pixabay.com)
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zdecydował, że Lidl Polska ma przeprowadzić akcję edukacyjną dla klientów i szkolenia dla rzeczników konsumentów. To polubowne ustalenie w związku z kampanią marketingową Lidla z 2016 roku, do której UOKiK miał zastrzeżenia.
Sprawa dotyczy promocji "Sprytnie i tanio". Zgodnie z jej zasadami klienci, którzy kupili produkty marki własnej Lidla (artykuły spożywcze, chemiczne i kosmetyki), a następnie stwierdzili, że nie są z nich zadowoleni, mogli je oddać (również zużyte opakowania) i otrzymać zwrot pieniędzy. W efekcie klienci sieci masowo zaczęli zwracać do sklepów opakowania po produktach. Promocję zakończono więc po niespełna dwóch tygodniach, chociaż regulamin przewidywał, że Lidl musi to zrobić z tygodniowym wyprzedzeniem, podając informacje na stronie internetowej.
UOKiK uznał, że "działanie spółki mogło stanowić praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów". Sprawę rozwiązano polubownie. Lidl Polska zobowiązał się do przeprowadzenia akcji edukacyjnej dla klientów, która rozpoczęła się 12 listopada i potrwa do 3 grudnia (program edukacyjny dostępny jest w serwisie Portaledu.lidl.pl) i do przeprowadzenia ośmiu jednodniowych szkoleń dla rzeczników konsumentów oraz Inspekcji Handlowej. Wśród tematów znalazły się m.in.: reklama agresywna czy sprzedaż konsumencka (rękojmia za wady, gwarancja). Spółka musi systematycznie informować UOKiK o wykonaniu nałożonych zobowiązań.
(IKO, 14.11.2018)