Na Instagramie można już zamieszczać nawet godzinne filmy
IGTV jest nastawione na użytkowników smartfonów i wyświetla pionowe wideo w formacie pełnoekranowych (fot. materiały prasowe)
Serwis społecznościowy Instagram (Facebook) wprowadza nową usługę IGTV. Pozwala ona na zamieszczanie na platformie filmów trwających nawet godzinę – na razie bez reklam. Dotychczas użytkownicy Instagrama nie mieli możliwości publikowania w tej usłudze materiałów wideo dłuższych niż minuta.
Usługa IGTV jest skonstruowana z myślą o użytkownikach smartfonów - obsługuje wideo w układzie pionowym i automatycznie odtwarza je w trybie pełnoekranowym od razu po uruchomieniu. Usługa od czwartku jest dostępna globalnie zarówno jako samodzielna aplikacja na iOS i Androida, jak i za pośrednictwem Instagrama, z którym dzieli bazę użytkowników.
Wszyscy użytkownicy Instagrama mogą zamieszczać własne nagrania w IGTV. Menu rozwijane u dołu ekranu pozwala na wybór opcji, takich jak podgląd obserwowanych, proponowanych lub najpopularniejszych kanałów i powrót do wcześniej oglądanego wideo.
Na razie IGTV nie zawiera reklam ani innych form monetyzacji, jednak planowane jest ich wprowadzenie.
(MK, 21.06.2018)