Ruch przestanie dostarczać prasę. "Budka podtrzymał decyzję"  |  Polacy na World Press Photo  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Google i Demagog będą sprawdzać polityków  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Cut The Mustard  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Ruch przestanie dostarczać prasę. "Budka podtrzymał decyzję"  |  Polacy na World Press Photo  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Google i Demagog będą sprawdzać polityków  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Cut The Mustard  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Ruch przestanie dostarczać prasę. "Budka podtrzymał decyzję"  |  Polacy na World Press Photo  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Google i Demagog będą sprawdzać polityków  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Cut The Mustard  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Czerwiec 21, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W Polsce gry mobilne nie są tak popularne jak na świecie

W 2018 roku światowe przychody z oprogramowania rozrywkowego sięgną 137,9 mld dolarów, z czego 70,3 mld pochodzić ma z gier mobilnych (źródło: Newzoo, "Global Games Market Report 2018")

Maleje udział gier komputerowych i konsolowych w światowym rynku oprogramowania rozrywkowego. Najdynamiczniej rozwija się segment gier mobilnych, z których przychody już w tym roku przekroczą połowę wartości całego rynku. W Polsce ich rola pozostaje jednak mniejsza – wynika z opracowanego przez Newzoo raportu "Global Games Market 2018".

Analitycy Newzoo przewidują, że w 2018 roku całkowite przychody ze światowego rynku gier sięgną 137,9 mld dol. (wzrost o 13,3 proc. względem 2017 roku). Najszybciej rosną przychody z największego regionu azjatycko-pacyficznego, którego wartość jeszcze w tym roku sięgnie 71,4 mld dol. (wzrost o 16,8 proc.), z czego 37,9 mld dol. w samych Chinach. Przychody z Europy, Afryki i Bliskiego Wschodu (EMEA) wzrosną najmniej - do 28,6 mld dol. (wzrost o 8,8 proc.), co jest związane z mniejszą  popularnością w tych regionach gier mobilnych.
W Polsce 15,6 mln graczy w 2018 roku przyniesie branży oprogramowania rozrywkowego 546 mln dol., z czego 42 proc. przypadnie na urządzenia mobilne (smartfony i tablety), 31 proc. na gry na komputery osobiste, a 27 proc. na gry konsolowe.
Globalnie do 2021 roku przychody z gier mają rosnąć o 10,3 proc. rocznie. Gry mobilne mają odpowiadać za 59 proc. całego rynku gier, wypierając m.in. gry przeglądarkowe. Twórcy raportu podkreślają, że dominacja platform mobilnych jest największa na rynkach rozwijających się, gdzie średnie wydatki użytkowników na gry są znacząco niższe, a większość przychodów pochodzi z reklam wyświetlanych w aplikacjach. Najważniejszym trendem nadchodzących lat mają być usługi związane z udostępnianiem gier w subskrypcji.

(MK, 21.06.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.