Pięć nominacji dla polskich agencji w Cannes, nadal bez nagród
Kampania edukacyjna "Greenpeace: Do ostatniego drzewa", autorstwa agencji Ogilvy & Mather Polska, dostała na Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności Cannes Lions cztery nominacje.
"Greenpeace: Do ostatniego drzewa" to projekt wirtualnej kopii Puszczy Białowieskiej w grze Minecraft. Kampania ta trafiła na short listy w kategorii Brand Experience & Activation, w podkategoriach: Social Engagement & Integration for Live Experience i Connected Experience. Praca ta jest też nominowana w kategorii Entertainment Lions, w podkategoriach: Talent: Digital & Social oraz Excellence in Brand Integration & Promotional Content for Games.
Na short listę trafiła też praca agencji Saatchi & Saatchi IS "The Accessibility Project", zrealizowana dla marki Ambi Pur (Procter & Gamble). Jednak w związku z tym, że Publicis Groupe wycofała się na rok ze wszystkich konkursów reklamowych i oficjalnie nie uczestniczy w tegorocznej edycji festiwalu w Cannes, praca została zgłoszona przez Procter & Gamble Budapest. Kampania została nominowana w kategorii Creative eCommerce w podkategorii UX, UI & Journey Design.
W kategoriach Industry Craft, Digital Craft, Film Craft, Entertainment i Entertainment Lions for Music żadna polska praca nie trafiła na short listy.
W konkursie o nagrody walczy 109 prac z polskich firm i agencji. Łącznie na konkurs w Cannes trafiło ponad 32 tys. prac. Na razie żadna z wcześniejszych nominacji dla polskich agencji nie zamieniła się w nagrody.
(AMS, 20.06.2018)