Brytyjskie gazety chętniej czytane na smartfonach niż w druku
(fot. Pixabay)
Od połowy kwietnia brytyjscy wydawcy i reklamodawcy mogą analizować pełne zasięgi wydawanych tytułów w Wielkiej Brytanii tytułów. Dane uwzględniają różne platformy dystrybucji treści: urządzenia mobilne, komputery i wydania drukowane. Nowy wskaźnik PAMCo ma zastąpić krajowe badania czytelnictwa NRS.
Z nowego badania wynika, że w 2017 roku czytelnictwo niemal wszystkich brytyjskich tytułów prasowych było wyższe w wersjach na smartfony niż w druku.
Najmocniejszym brytyjskim tytułem jakościowym (quality title) jest „The Guardian”, którego średni miesięczny zasięg całkowity (TBR - total brand reach) w okresie styczeń-grudzień 2017 roku wynosił 24,8 mln odbiorców. Z tej liczby 16 mln to czytający „The Guardian” na smartfonach, a 4,3 mln – wydania drukowane. Za „The Guardian” uplasował się „The Telegraph” ze średnim miesięcznym zasięgiem całkowitym 23,7 mln odbiorców. Na trzecim miejscu znalazł się ukazujący się tylko w wersji cyfrowej „The Independent” - 20,5 mln. „The Times”, zanotował zasięg całkowity 8 mln odbiorców, z czego 2,5 mln miesięcznie to zasięg pochodzący ze smartfonów, a 5,4 mln – z wydań drukowanych.
Wśród brytyjskich tytułów popularnych liderem był „The Sun”, którego średni miesięczny zasięg całkowity wynosił w 2017 roku 33,3 mln odbiorców (aż 24 mln pochodziło ze smartfonów). „The Mail: z wynikiem 31,2 mln odbiorców zajął drugie miejsce (20 mln na smartfonach). TBR „The Mirror” wyniósł 27 mln odbiorców (czytelnictwo na smartfonach – 19 mln).
(MM, 23.04.2018)