Polacy na World Press Photo  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Google i Demagog będą sprawdzać polityków  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polacy na World Press Photo  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Google i Demagog będą sprawdzać polityków  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polacy na World Press Photo  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Google i Demagog będą sprawdzać polityków  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Marzec 20, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wydawnictwo Bauer wystartowało z projektem badawczym magazynów

W badaniu "Zasięgowy model planowania magazynów" przeanalizowano 100 magazynów

Czytelnicy magazynów poświęcają na lekturę jednego wydania średnio 99 minut. Wracają do magazynu kilkukrotnie, zwracają uwagę na reklamy – wynika z badania "Zasięgowy model planowania magazynów" przygotowanego przez Kantar Millward Brown dla Wydawnictwa Bauer.

19 marca br. Wydawnictwo Bauer przedstawiło na konferencji prasowej wyniki pierwszej edycji badania "Zasięgowy model planowania magazynów". Przeanalizowano w nim 100 magazynów różnych wydawców (w tym popularnonaukowe, ogrodnicze, kulinarne, tygodniki opinii, motoryzacyjne, telewizyjne, luksusowe, poradnikowe, poradniczo-rozrywkowe). Z badania wynika, że czytelnicy poświęcają na lekturę jednego magazynu 99 minut. Poza tym 86 proc. badanych czytelników przegląda cały numer, a 77 proc. z zaangażowaniem czyta prawie całe pismo. Czytelnik średnio wraca do jednego wydania magazynu trzy-cztery razy.
Z kolei średnia częstotliwość patrzenia czytelnika na reklamę wynosi 3,8 razy (2,7 w przypadku poradniczo-rozrywkowych, a 4,4 – popularnonaukowych). 
Badanie, które koordynuje biuro reklamy Wydawnictwa Bauer, jest, jak określa wydawca, uzupełnieniem Polskich Badań Czytelnictwa. Ma sprawić, że media plannerzy będą częściej uwzględniać prasę w budżetach reklamowych. Szczegółowe dane badania dla poszczególnych tytułów wydawca ma ujawnić w maju br.
– Prace trwały blisko rok. W tym czasie konsultowaliśmy się z domami mediowymi i klientami reklamowymi. Chcemy informować rynek o mocnych stronach magazynów, takich jak zasięg, sprzedaż egzemplarzowa, efektywna częstotliwość kontaktu z reklamą, procent przeczytanego wydania – wylicza Izabela Sarnecka, szefowa biura reklamy Bauera. Dodaje, że w tym tygodniu rozpocznie spotkania z wydawcami. – Będziemy prezentować im szczegółowe dane i zapraszać do współpracy – mówi Sarnecka.
Wydawnictwo Bauer zapowiada, że badanie będzie wykonywane dwa razy w roku. Kolejna edycji badania jest zapowiadana na jesień br.
Badanie "Zasięgowy model planowania magazynów" przeprowadzono metodą CAPI (na grupie 2022 osób) i EyeTracker (215 osób).

(JOK, 20.03.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.