Dział: INTERNET

Dodano: Luty 19, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Google pomaga wydawcom zastąpić utracony ruch z Facebooka

(fot. archiwum "Press")

Zwiększony ruch pochodzący z Google zastępuje wydawcom ten, który utracili z powodu zmian w algorytmie Facebooka - wynika z danych Chartbeat.

Podczas gdy Facebook zmienia swój algorytm wyświetlania informacji, nadając priorytet informacjom od rodziny i przyjaciół, coraz więcej wydawców zaczęło interesować się uruchomionym trzy lata temu przez Google formatem znanym jako Accelerated Mobile Pages. AMP pozwala wydawcom publikować treści bezpośrednio na serwerach Google, dzięki czemu ładują się one szybciej dla użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych.

Google poinformował, że już 31 mln stron internetowych korzysta z technologii AMP, a ich liczba wzrosła o 25 proc. od października 2017 roku. W efekcie, w pierwszym tygodniu lutego Google dostarczył wydawcom dodatkowych 466 mln odsłon - 40 proc. więcej niż w całym styczniu zeszłego roku. Odsłony pochodziły głównie z urządzeń mobilnych za pośrednictwem AMP. W tym samym czasie, według danych Chartbeat, Facebook dostarczył wydawcom 200 mln odsłon mniej. (MM)

(MM, 19.02.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.