Facebook i Apple testują z wydawcami nowy system płatności
(fot. pixabay.com)
Od początku marca 2018 roku wydawcy publikujący na Facebooku tzw. "artykuły ekspresowe" będą mogli korzystać z własnych systemów płatności. Na razie tylko w systemie iOS, na podobne rozwiązanie w Androidzie trzeba jeszcze poczekać.
Od października 2017 roku na platformach Android, po otworzeniu 10 darmowych artykułów opartych na Instant Articles, Facebook otwierał specjalnie przygotowaną stronę płatności. Tam użytkownicy podawali dane i dokonywali opłaty. Od marca na systemach iOS, zamiast własnej, Facebook będzie otwierał mobilną stronę wydawcy z wezwaniem do płatności. Na obu systemach, 100 proc. przychodu należeć będzie do wydawcy, mimo, że zwyczajowo Apple i Google (iOS i Android) pobierają 30 proc. od każdej z transakcji.
Campbell Brown, szefowa Facebooka ds. partnerstw, poinformowała, że wydawcy w ramach paywalla opartego o Instant Articles, będą publikować pięć darmowych tekstów zanim poproszą użytkowników o wniesienie opłaty. Wcześniej Facebook sugerował, że darmowych materiałów powinno być 10.
(MM, 15.02.2018)