Financial Times ma 910 tys. prenumeratorów
(fot. pixabay.com)
Ilość prenumeratorów Financial Times wzrosła w ciągu roku o 8 proc. - wynika z rocznego raportu opublikowanego przez FT Group. Dziennik ma już 910 tys. prenumeratorów, spośród których ponad trzy czwarte, czyli 714 tys. użytkowników, to subskrybenci wersji cyfrowych FT (ich ilość wzrosła o 10 proc. w ciągu ostatnich 12 miesięcy). Jest to rekordowa ilość prenumeratorów pozyskana dotąd przez dziennik, która przypada akurat na 130 rocznicę tytułu.
Jak wynika z raportu, zeszły rok był bardzo udany dla Financial Times. Przychody ze sprzedaży treści stanowiły już prawie dwie trzecie wszystkich przychodów FT Group - dwukrotnie więcej niż pięć lat temu. Również przychody reklamowe nie są powodem do zmartwień dla wydawcy - Financial Times odnotowywał w minionym roku wzrosty w większości krajów i sektorów. Największy wzrost przychodów z reklamy (64 proc.) odnotowała działalność branded content (materiałów sponsorowanych) - przyczyniły się do tego publikacje specjalne: raporty oraz dodatki FT Weekend i How To Spend It.
Cytowany w raporcie prezes Financial Times, John Ridding, tak komentuje roczne wyniki: "Pomimo ciągłych zakłóceń w ekosystemie medialnym, Financial Times ma za sobą kolejny udany rok. Zapotrzebowanie na nasze wysokojakościowe i niezależne dziennikarstwo nigdy nie było większe, a wyniki biznesowe podkreślają dynamikę naszego globalnego biznesu i marki."
(MM, 14.02.2018)