TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Luty 14, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Prezes New York Times: drukowane gazety mają przed sobą jeszcze 10 lat

(fot. pixabay.com)

Drukarnie gazet mogą przetrwać jeszcze kolejną dekadę - ocenił prezes New York Timesa, Mark Thompson, w wywiadzie dla CNBC.

"Wierzę, że jeszcze przynajmniej 10 lat możemy cieszyć się naszymi drukowanymi produktami" - mówił Thompson. Podkreślił, że chciałby by drukowana wersja New York Times przetrwała tak długo, jak to tylko możliwe, ale przyznał też, że zbliża się ich "termin ważności".

Przy decyzji o ewentualnym wstrzymaniu druku będą brane pod uwagę wyłącznie względy ekonomiczne. "Może nadejść moment, w którym drukowanie gazety nie będzie miało biznesowego sensu" - dodał. Najważniejszy dla prezesa NYT jest jednak dokonywany w jego firmie zwrot. "Planujemy służyć prenumeratorom gazety drukowanej tak długo, jak to tylko możliwe. Ale równolegle budujemy biznes cyfrowy - po to, by firma nadal rosła długo po tym, gdy nie będzie już gazet drukowanych" - powiedział Thomson.

Liczba prenumeratorów drukowanej wersji New York Times jest względnie stała, ale odnotowuje każdorazowo drobne spadki. Z kolei w ostatnim kwartale minionego roku, liczba prenumeratorów usług cyfrowych NYT wzrosła o 157 tys. Byli to w większości nowi subskrybenci, ale w grupie tej znajdują się również prenumeratorzy serwisów o gotowaniu, czy krzyżówek. Przychody z cyfrowych subskrypcji w czwartym kwartale 2017 r. były o ponad 51 proc. wyższe niż w tym samym okresie w roku poprzednim. Łączne przychody z prenumerat (cyfrowych i drukowanych) wzrosły o 19,2 proc.

"Bez wątpienia nadal zarabiamy na czytelnikach gazet drukowanych" - podkreślił Thompson. "Jeśli jednak chodzi o użytkowników cyfrowych to wierzymy, że możemy pozyskać ich znacznie więcej. Sfera cyfrowa rośnie bardzo szybko - nadejdzie moment, w którym liczba subskrybentów usług cyfrowych będzie wielokrotnie większa od prenumeratorów gazety drukowanej" - zaznaczył.

MM

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.