Wired w wersji brytyjskiej staje się dwumiesięcznikiem
(fot. facebook.com/wired/)
Wired UK przestanie ukazywać się w cyklu miesięcznym i zamiast tego drukowany będzie tylko sześć razy w roku -poinformował wydawca Condé Nast Britain.
W wytłumaczeniu nie padły słowa o malejącej sprzedaży czy mniejszym zwrocie z działalności w druku, a jedynie deklaracja zwiększenia inwestycji w platformę cyfrową, która według wydawcy cieszyła się 80 proc. wzrostem ruchu w całym 2017 r. List od redaktora kieruje uwagę czytelników na kanały mediów społecznościowych tytułu oraz do newslettera Wired Awake.
Williams zapewnia prenumeratorów, że nic, poza częstotliwością druku, nie ulegnie zmianie i gwarantuje taką samą jakość i ilość treści, tematykę i sposób pisania, szatę graficzną i rodzaj zdjęć. Uspokaja również tych czytelników, którzy wybierając roczną prenumeratę liczyli na 10 wydań drukowanych Wired UK – prenumeraty wykupione na rok zostaną przedłużone, tak by sumarycznie zgodziła się liczba 10 fizycznych egzemplarzy magazynu. Brytyjska wersja magazynu Wired została uruchomiona w 2009 r.
(fot. facebook.com/wired/)
Na okładce marcowego "Wired" znalazło się zdjęcie posiniaczonego Marka Zuckerberga. Autorem jest Jake Rowland z Nowego Jorku. „Zdjęcie ma ilustrować tezę głównego tekstu wydania. "Z relacji 51 obecnych i byłych pracowników wynika, że ostatnie dwa lata wewnątrz Facebooka było piekłem" - czytamy w zapowiedzi tekstu. "Wired" przedstawia wizerunek firmy borykającej się z problemami, które sama spowodowała. Pokazuje też prezesa i twórcę, do niedawna technooptymistę, który dziś zamienia się w "paranoika obawiającego się tego, do czego ludzie mogą wykorzystać jego dzieło" – pisze Wyborcza.pl.
(MM, 13.02.2018)