Dział: INTERNET

Dodano: Luty 09, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Twitter pierwszy raz na plusie

W ostatnim kwartale ub.r. serwis społecznościowy Twitter osiągnął zysk w wysokości 91 mln dol.

Był to pierwszy rentowny kwartał w historii założonego w 2006 roku serwisu. W ostatnim kwartale 2016 roku Twitter wygenerował stratę rzędu 167 mln dol.
Na publikację wyników Twittera euforycznie zareagowała giełda - akcje podrożały o ponad 20 proc., przekraczając poziom 30 dol. Spółka weszła na giełdę pod koniec 2013 roku, z ceną emisyjną w wysokości 26 dol.

(LL, 09.02.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: INTERNET

Dodano: Luty 09, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

PBI/Gemius: przewaga Grupy Onet-RAS Polska nad Grupą Wirtualna Polska

Pixabay

W styczniu br. serwisy Grupy Onet-RAS Polska odwiedziło o 83,3 tys. internautów więcej niż Grupy Wirtualna Polska. Wśród największych wydawców istotny wzrost, względem grudnia ub.r. zanotowała Grupa OLX. Spadki zanotowały YouTube.com i Grupa Allegro.

Jak wynika z badania PBI/Gemius, liderem polskiego internetu w styczniu br. była Grupa Google, która miała 26,9 mln internautów - o 386,9 tys. więcej niż w grudniu ub.r. Drugi był Facebook.com z 23,1 mln użytkowników (wzrost o 420,9 tys.). Serwisy Grupy Onet-RAS Polska odwiedziło 21,8 mln internautów (wzrost o 594,4 tys.), a Grupy Wirtualna Polska - 21,7 mln (wzrost o 830,3 tys.).

W pierwszej dziesiątce największych wydawców były także: YouTube.com - 21,1 mln użytkowników (spadek o 109 tys.), Grupa Interia.pl - 19,7 mln (wzrost o 498,7 tys.), Grupa Allegro - 17,6 mln (spadek o 121,9 tys.), Grupa OLX - 16,8 mln (wzrost o 1,4 mln), Grupa Gazeta.pl - 16,8 mln (wzrost o 822,4 tys.) i Grupa Polska Press - 16,3 mln (wzrost o 585 tys.).

W rankingu domen w styczniu br. prowadziła Google.pl, którą odwiedziło 26,4 mln internautów (wzrost o 387,7 tys.). W czołówce były facebook.com z 23,1 mln (wzrost o 420,9 tys.) i YouTube.com - 21,1 mln (spadek o 109 tys.). Na kolejnych pozycjach znalazły się: google.com - 20,4 mln użytkowników (wzrost o 412,9 tys.), Onet.pl - 18,3 mln (wzrost o 960,7 tys.), Allegro.pl - 17 mln (spadek o 171,4 tys.), Wp.pl - 15,9 mln (wzrost o 1,1 mln), wikipedia.org - 15,3 mln (wzrost o 1,2 mln), Interia.pl - 13,9 mln (wzrost o 699,5 tys.) i Olx.pl - 13,6 mln (wzrost o 1,2 mln).

Najpopularniejszą aplikacją mobilną według badania była Google - korzystało z niej 15,8 mln polskich użytkowników (wzrost o 67,9 tys.). Natomiast najpopularniejszą polską aplikacją jest Olx.pl z 4,2 mln użytkowników (wzrost o 759,6 tys.).
Liczba internautów w Polsce w styczniu br. wyniosła ogółem 28 mln (na komputerach osobistych i laptopach – 24,3 mln, a na smartfonach i tabletach - 22,1 mln. 

(09.02.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo