Dział: TELEWIZJA

Dodano: Luty 06, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Paweł Gajewski wicedyrektorem TAI w TVP

Paweł Gajewski został w Telewizji Polskiej zastępcą dyrektora Telewizyjnej Agencji Informacyjnej ds. operacyjnych - poinformowało nas biuro prasowe TVP.

Do obowiązków Pawła Gajewskiego ma należeć koordynacja pracy oddziałów terenowych TVP. Będzie też odpowiadać za modernizację studia TVP Info i jego oprawę.
Paweł Gajewski dotychczas był zastępcą dyrektora w biurze spraw korporacyjnych TVP. W ub.r. ”Fakt” pisał o nim, że jest jednym z najbliższych współpracowników prezesa telewizji Jacka Kurskiego. Gajewski w 2014 roku z warszawskiej listy Solidarnej Polski bezskutecznie startował do Parlamentu Europejskiego. Był asystentem Kurskiego, kiedy ten był europosłem.

(KOZ, 06.02.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Luty 06, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Warunkowa zgoda KE na przejęcie przez Discovery właściciela TVN

Komisja Europejska warunkowo zgodziła się na przejęcie przez amerykański koncern Discovery Communications firmy Scripps Network Interactive, właściciela m.in. TVN. Warunkiem jest udostępnienie dystrybutorom kanałów informacyjnych TVN za ”rozsądną cenę” -  informuje PAP.

Jak poinformowała we wtorek KE, Komisja proponowanym przejęciem firmy Scripps przez koncern Discovery zajmowała się na podstawie rozporządzenia UE w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw. Oba podmioty to koncerny medialne z siedzibą w USA, jednak prowadzą działalność, polegającą na dostarczaniu podstawowych kanałów płatnej telewizji na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG).
Komisja wskazała, że w trakcie postępowania stwierdziła, że koncentracja nie powodowałaby problemów w zakresie konkurencji w Wielkiej Brytanii, ponieważ obszary działalności obu firm nakładają się tam w niewielkim stopniu.
Natomiast w Polsce - w ocenie KE - planowana koncentracja mogłaby doprowadzić do zwiększenia siły przetargowej spółki Discovery wobec dystrybutorów telewizyjnych "w związku z nabyciem niektórych kanałów, które są szczególnie ważne dla proponowanych przez nich podstawowych pakietów telewizji płatnej". Za stację o kluczowym znaczeniu dla detalicznych ofert telewizyjnych Komisja uznała w szczególności stację TVN 24. Wskazała jednocześnie, że w wyniku transakcji Discovery miałoby możliwość oraz zachętę do udzielania licencji na korzystanie z całego swojego portfela kanałów telewizyjnych. To z kolei pozwoliłoby jej na podwyższenie stosowanych opłat licencyjnych ze stratą dla polskich konsumentów i konkurencji na polskim rynku.
Komisja uwarunkowała zatem swoją zgodę od realizacji przez Discovery zobowiązania, że będzie udostępniać kanał TVN 24 i związany z nim kanał TVN 24 Bis "obecnym i przyszłym dystrybutorom telewizyjnym w Polsce za rozsądną cenę ustalaną poprzez odniesienie do porównywalnych umów". Zobowiązanie to będzie obowiązywać przez siedem lat.
Jak podała KE, proponowana transakcja – zmieniona w sposób ujęty w zobowiązaniach – nie budzi obaw co do naruszenia zasad konkurencji.
Jednocześnie Komisja odrzuciła wniosek Polski o odesłanie sprawy do polskiego organu ochrony konkurencji w celu dokonania oceny w świetle polskiego prawa konkurencji.
W lipcu 2017 roku koncern Discovery Communications poinformował, że kupi Scripps Networks Interactive w transakcji wycenionej na 14,6 mld dol. W 2015 roku Scripps poprzez swoją spółkę zależną Southbank Media kupił za 584 mln euro od Grupy ITI i Canal+ udziały w spółce w N-Vision, które dawały amerykańskiej firmie prawie 53 proc. akcji TVN z prawem głosu. Również w 2015 roku Scripps przeprowadził wezwanie na akcje TVN, a jesienią tego roku papiery te zostały wycenione z obrotu na GPW.

(PAP, 06.02.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo