Dział: TELEWIZJA

Dodano: Luty 02, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVP przeprosiła ambasador Izraela za wpis dot. reprywatyzacji

(screen Embasies.gov.il)

Ambasada Izraela skrytykowała TVP Info za publikowanie antysemickich treści. Telewizja Polska przeprosiła za wpis na Twitterze, który wiązał dyskusję o nowelizacji ustawy o IPN z kwestią reprywatyzacji. Zarząd publicznego nadawcy zapewnił, że "dla treści dyskryminujących i wykluczających nie może być miejsca na antenie nadawcy publicznego". Jednak Samuel Pereira i Marzena Paczuska z TVP twierdzą, że żadnych antysemickich tweetów nie było.

"Odnotowaliśmy w ostatnich dniach falę ataków o podłożu antysemickim. Wszelkimi możliwymi kanałami docierały do nas antysemickie wypowiedzi i komentarze, wiele z nich dotknęło bezpośrednio pani ambasador Anny Azari" - czytamy w oświadczeniu ambasady Izraela opublikowanym na Embasies.gov.il.

Według dyplomatów "antysemickie treści niekontrolowanie pojawiają się zarówno w polskim internecie jak i mediach, szczególnie w TVP Info".

Ambasada napisała, że 1 lutego br. na Twitterze TVP Info opublikowało wpis łączący reakcję Izraela na nowelizację ustawy o IPN z kwestią reprywatyzacji. "Trudno o bardziej jaskrawy przykład antysemickiego fake newsa" - czytamy w oświadczeniu ambasady.  "Mamy nadzieję, że ponad 30 lat pracy wielu wspaniałych ludzi, zarówno po polskiej jak i izraelskiej stronie, nie pójdą na marne i nadal będziemy potrafili wspólnie pracować w atmosferze dialogu i wzajemnego zrozumienia" - podkreśla ambasada.

Reakcja TVP nastąpiła w ciągu kilku godzin. "Po ponownym zweryfikowaniu treści, zamieszczonych na koncie tweeterowym TVP Info, zarząd Telewizji Polskiej nakazał usunięcie wpisu przywołanego przez Ambasadę Izraela" - napisało centrum informacji TVP.

Ponadto telewizja poinformowała, że  opublikowanie informacji było pomyłką, a osoba, odpowiedzialna za konto TVP Info skorzystała z niezweryfikowanego źródła informacji. "Tym samym nie dopełniła należytej staranności dziennikarskiej. W związku z tym zostaną wyciągnięte wobec niej konsekwencje dyscyplinarne" - czytamy w komunikacie TVP.  

Zarząd telewizji jednocześnie zapewnił, że "dla treści dyskryminujących i wykluczających nie może być miejsca na antenie nadawcy publicznego". "W związku z zaistniałą sytuacją Telewizja Polska przeprasza za tę niefortunną pomyłkę Ambasador Izraela w Polsce Panią Annę Azari" - podała TVP.

”Nie było żadnych antysemickich tweetów. Był błąd, który wyjaśniliśmy” - napisał na Twitterze Samuel Pereira, szef serwisu Tvp.info. Również według Marzeny Paczuskiej z TVP nie było żadnych antysemickich tweetów.

Pereira na Twitterze zamieścił oświadczenie, w którym przeprosił ambasador. ”Dziennikarz naszego portalu zredagował artykuł, opierając się na kilku źródłach, portalach cytujących Panią Ambasador. Przy cytowaniu jednego z tych źródeł nastąpił błąd redaktorski, polegający na tym, że fragment tekstu przypisano Pani Ambasador jako cytat” - stwierdził.

To kolejna w ciągu ostatnich kilku dni wpadka TVP związana z antysemickimi treściami. Antysemickie tweety pojawiły się m.in. podczas programu "Studio Polska" z 27 stycznia br.  oraz "W tyle wizji" z 29 stycznia br.

(Mackuch, 02.02.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Luty 02, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Fakty" najchętniej oglądanym programem informacyjnym w styczniu

Spośród programów informacyjnych w styczniu br. najwięcej widzów oglądało "Fakty" TVN. "Wiadomości" w TVP 1 straciły rok do roku 798 tys. widzów.

"Fakty" TVN w styczniu br. gromadziły średnio 3,23 mln widzów – o 207 tys. mniej niż w styczniu ub.r. "Wiadomości" (o godz. 19.30) w TVP 1 oglądało średnio 2,51 mln widzów i rok do roku program stracił 798 tys. widzów.

Kolejne były "Wydarzenia" (o godz. 18.50), które w Polsacie śledziło 2,33 mln widzów, czyli o 272 tys. mniej niż w styczniu ub.r. 

"Teleexpress" przyciągał do Jedynki  2,86 mln widzów. Programowi ubyło 971 tys. widzów. Natomiast "Panoramę" (o godz. 18) w TVP 2 oglądało średnio 1,39 mln widzów, o 320 tys. mniej niż w styczniu ubiegłego roku.

Dane: Nielsen Audience Measurement.

Więcej w poniedziałkowym "Presserwisie" 

(Mackuch, 02.02.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo