Dział: TELEWIZJA

Dodano: Luty 02, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W styczniu TVP 1 liderem w grupie ogólnej, a TVN w komercyjnej

TVP 1 był liderem oglądalności w grupie ogólnej, a TVN w grupie komercyjnej w styczniu 2018 roku, W stosunku do stycznia 2017 roku Jedynka zanotowała największy spadek wśród stacji wielkiej czwórki. 

Według Nielsen Audience Measurement TVP 1 w styczniu 2018 roku w grupie ogólnej miał 10,97 proc. udziału w rynku (spadek z 11,56 proc. w styczniu 2017). Na drugim miejscu był Polsat - 10,53 proc. (spadek z 10,71 proc.), na trzecim miejscu uplasował się TVN - 9,27 proc. (wzrost z 9,24 proc.), na czwartym TVP 2 - 8,62 proc. (wzrost z 8,25 proc.). Dalej znalazły się: TVN 24 - 3,71 proc. (spadek z 4,06 proc.), TVP Info - 3,64 proc. (spadek z 3,67 proc.), TVN 7 - 3,36 proc. (wzrost z 3,17 proc.), TV Puls - 3,17 proc. (wzrost z 2,73 proc.) oraz TTV Twoja Telewizja - 2,07 proc. (wzrost z 1,60 proc.).

W grupie komercyjnej (widzowie 16-49) liderem był TVN - 12,03 proc. udziału w rynku (wzrost z 11,89 proc. w styczniu 2017). Na drugim miejscu był Polsat - 11,89 proc. (spadek z 12,55 proc.), na trzecim TVP 2 - 7,59 proc. (wzrost z 7,11 proc.), a na czwartym TVP - 7,42 proc. (spadek z 7,92 proc.). Dalej znalazły się: TV 4 - 3,65 proc. (spadek z 3,81 proc.), TV Puls - 3,52 proc. (wzrost z 3,14 proc.), TVN 7 - 3,36 proc. (spadek z 3,54 proc.), TTV Twoja Telewizja - 2,77 proc. (wzrost z 1,99 proc.), TVN 24 - 2,22 proc. (spadek z 2,36 proc.) oraz Puls 2 - 2,12 proc. (wzrost z 1,94 proc.).

Najwięcej widzów przyciągnęła do Jedynki 6 stycznia br. transmisja Pucharu Świata w Skokach Narciarskich z Bischofshofen. Program śledziło 7,2 mln widzów w grupie  ogólnej, co dało Jedynce 47,11 proc. udziału w rynku. W grupie komercyjnej transmisje śledziło 2,6 mln widzów (45,64 proc. udziału).

(Mackuch, 02.02.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Luty 02, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

UOKiK skierował do drugiego etapu postępowanie ws. Cyfrowego Polsatu i Netii

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów skierował do drugiego etapu postępowanie w sprawie przejęcia przez Cyfrowy Polsat kontroli nad Netią - poinformował w piątek Urząd. Dodano, że przed wydaniem decyzji UOKiK przeprowadzi badanie rynku płatnej telewizji.

"W opinii UOKiK przedsiębiorcy prowadzący działalność na rynku dostępu do płatnej telewizji rywalizują o klienta, niezależnie od tego, w jaki sposób dostarczają usługę (w tej sprawie Cyfrowy Polsat poprzez platformę satelitarną, a Netia za pomocą sieci kablowej). Konsument otrzymuje bowiem porównywalną usługę. Natomiast w ujęciu geograficznym rynek zależny jest od stosowanej technologii. Dla operatorów platform satelitarnych jest to co do zasady rynek krajowy, a dla operatorów kablowych rynek ten ograniczony jest zasięgiem sieci i stanowi obszar miasta lub miejscowości" - napisano w komunikacie UOKiK.

"Urząd musi przede wszystkim sprawdzić udziały Cyfrowego Polsatu, Netii oraz ich konkurentów na lokalnych rynkach. Dlatego konieczne jest przeprowadzenie przez UOKiK badania tego rynku" - dodano.

UOKiK podał, że rozpoczęcie drugiego etapu postępowania nie przesądza o rodzaju decyzji, jaka w przyszłości zostanie wydana.

Wniosek Cyfrowego Polsatu o zgodę na przejęcie Netii wpłynął do UOKiK 21 grudnia ub.r. Działalność przedsiębiorców pokrywa się m.in. w zakresie usług dostępu do płatnej telewizji, internetu mobilnego oraz telefonii komórkowej.

5 grudnia ub.r. Cyfrowy Polsat wezwał do sprzedaży 119,3 mln akcji Netii, stanowiących 34,24 proc. kapitału zakładowego, oferując po 5,77 zł za papier. Dzień wcześniej poinformował o zamiarach kupna pakietu ok. 32 proc. akcji Netii od spółek Mennica Polska oraz FIP 11 FIZAN, także za 5,77 zł za papier, czyli za łącznie 638,8 mln zł.

(PAP, 02.02.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY